Bunde MO17-1 wint redelijk eenvoudig van ST LHC/UOW'02 MO17-1

...
Assist: Linn Amory

12 september 2020 11:45

Vandaag staat onze 2e bekerwedstrijd in onze poule op het programma, uit tegen LHC/UOW'02 MO17-1. Dit team speelt in de 1e klasse en daar maken de meiden zich toch maar druk om, zij spelen 1e klasse en wij maar 2e klasse. Wij hebben gezgd de afrekening wordt gemaakt na 80 minuten voetbal en dan zien wij het wel.

Na een onrustige week, Philomene verkouden, Linn verkouden, Giada een scheurtje in het kapsel van een spier, Esri overbelasting aan haar spier, Valerie en Avesta last van de knie en Isa P. last van haar enkel, hebben wij Guusje gevraagd of zij bereidt was om bij ons op de bank te komen zitten en in geval van nood in te vallen.  Dat is een stomme vraag aan Guusje want zij wil altijd voetballen.

Met 16 meiden werd er richting Eygelshoven gereden om ons op het gemak op de wedstrijd voor te bereiden. Het weer en de onderlinge sfeer was in ieder geval goed.

Na wat gepuzzel met de opstelling werd om 11:45 uur afgetrapt. De intenties van Bunde waren in ieder geval duidelijk, winnen of de huid heel duur verkopen. De eerste de beste aanval, steek pass van Linn op Madison, werd door de laatste zeer koelbloedig afgerond 0 - 1. De tegenstander was even van slag en binnen 10 minuten had Bunde al 3-4 grote kansen gehad, maar allen werden gemist of door de voortreffelijke keeper van LHC/UOW gestopt.

Bunde was heer en meester en zette de tegenstander constant onder druk. In de 26e minuut was het dan eindelijk weer raak, Milou strafte een fout in de verdediging direct af, 0 - 2. Vlak voor rust scoorde Madison nog de 0 - 3. De 1e helft was Bunde overduidelijk de betere, de tegenstander heeft geen enkele gevaarlijke kans gecreëerd en dat was mede te danken aan de sterke verdediging en het vele werk van ons middenveld.

In de rust hebben wij aangegeven dat de tegenstander nu wel meer druk zal gaan zetten en dat wij slim moeten gaan spelen. Niet meer constant op de aanval, maar meer op onze sterke verdediging en middenveld te gaan leunen. De meiden voerde deze opdracht perfect uit. De tegenstander heeft één gevaarlijke kans gehad en dat was ook nog een vrije trap, maar verder waren zij kansloos. Er begon wel wat meer ergenis op te treden bij onze tegenstander en zij lieten zich steeks vaker vallen om vrije trappen uit te lokken. Ook werden zij nog harder en schroomde ook niet om af en toe een beuk uit te delen. Gelukkig lieten onze meiden zich niet van de wijs brengen en bleven voetballen. Het was dan ook weer Bunde dat in de 67e minuut middels een schot van Madison doel trof, 0 - 4. Nu was het nog een kwestie van de tijd uitspelen en de 3 punten mee naar Bunde te nemen. Door deze overwinning zijn wij 1e geworden in onze poule en door naar de volgende ronde.

De speelsters aan Bunde kant waren:
Gwen, Isa K., Philomene,  Isa A., Romy, Noa, Linn, Guusje, Karen, Nika, Madison, Isa P., Valerie, Milou, Lisa en Avesta.

Meiden, jullie hebben een prachtige wedstrijd gespeeld. Wij zagen ook veel elementen terug waar wij al vanaf verleden jaar op zijn aan het trainen, klasse.

Wij zijn trots op jullie, proficiat.

Volgende week begint de competitie met een uitwedstrijd tegen Sittard MP17-1, aanvang 16:00 uur.