Duur puntverlies voor JO15-1

... (schot)
... (schot)

4 mei 2019 13:15

Door twee afgelaste wedstrijden en de voorjaarsvakantie was het alweer een tijdje geleden dat de mannen van JO15-1 in actie waren gekomen. De laatste competitiewedstrijd dateerde van 30 maart, een dikke maand geleden dus. Het was dus de vraag in hoeverre dat van invloed zou zijn op de thuiswedstrijd tegen Daalhof JO15-1. Het was geen onbekende tegenstander want in de derde ronde van de beker waren de Maastrichtenaren ook al te gast in Bunde. Toen behaalde de thuisploeg een ruime 4-0 overwinning. Maar resultaten uit het verleden bieden geen garanties voor de toekomst, zegt men wel eens. En dat zou inderdaad blijken…

Het was puzzelen voor de trainers Pascal, Michael en Ralph. Jeremy ligt er al een hele tijd uit, de liesblessure van Finn blijkt bijzonder hardnekkig te zijn en deze week moest Chris zich noodgedwongen melden bij de huisartsenpost in Maastricht. Diagnose: breukje in de pols en dus voorlopig niet voetballen. Veel sterkte Chris! Er moesten dus hier en daar wat spelers losgeweekt worden om tot een fitte selectie te komen. Bedankt voor het uithelpen Joeri, Youri, Yannick en Raff!

Dan de wedstrijd. Bunde speelde bepaald niet haar beste wedstrijd van het seizoen. In de beginfase haalden de mannen nog wel een redelijk niveau, maar na een kwartier spelen begon de klad erin te komen. Bunde had toen wel al een grote kans op de openingstreffer gehad. Sem M bediende Noah en zijn schot kon met pijn en moeite van de lijn gehaald worden. Een paar minuutjes later zagen we een goed schot van Luka. De keeper kon de bal slechts wegstompen en in de rebound tikte Noah de bal binnen. Helaas stond hij buitenspel, dus het feestje ging niet door. Ondanks het feit dat het allemaal niet echt lekker liep, kwam Bunde na 24 minuten spelen toch op voorsprong. Sem M poeierde op goal, de keeper kreeg de bal niet onder controle en Noah stond op de juiste plek om af te maken: 1-0. Lang kon Bunde echter niet van de voorsprong genieten. Uw verslaggever was nog bezig met het noteren van het doelpunt (en wat eraan vooraf ging) en hoorde tijdens het schrijven opnieuw gejuich. Helaas waren het de gasten die zich lieten horen. Ze speelden vanaf de aftrap een lange bal naar voren, bij Bunde was nog niet iedereen bij de les en de linksbuiten van Daalhof profiteerde daarvan. Hij stoomde op richting het doel en maakte het mooi af met een geplaatst schot in de lange hoek (aldus René, die de goal wel zag vallen). Op slag van rust was er nog een kans voor Bunde toen linksback Juul opstoomde en zijn schot net naast zag gaan.

Bunde begon goed aan de tweede helft. Het ging gedreven op jacht naar de tweede treffer. En die had eigenlijk na vier minuten gewoon moeten vallen. Sem M zette goed door op rechts en had op de punt van het 5-meter gebied de keuze: zelf schieten of afleggen. Hij koos voor dat laatste want Sem C stond naast hem helemaal vrij. Sem, normaal toch vrij trefzeker, hoefde de bal slechts in het lege doel te schuiven, maar zijn inzet ging hoog over. Het paste helemaal in het spelbeeld van de thuisploeg. Er ging simpelweg teveel mis. Slordig en ongeconcentreerd bleken de sleutelwoorden voor deze wedstrijd te zijn. Daalhof kreeg dat ook steeds beter in de gaten en ging op jacht naar de voorsprong. En na 18 minuten spelen viel die 1-2 dan ook. Nu waren het echter de Maastrichtenaren die niet lang van de voorsprong konden genieten. Drie minuten later was Guy verantwoordelijk voor de 2-2. En hoe! Onze laatste man trok mee ten aanval, kreeg op een metertje of 20 van het doel de bal voor zijn voeten en haalde verwoestend uit. De bal paste precies in de rechter bovenhoek. Bunde wilde meer en perste er nog een slotoffensiefje uit. Maar dat leverde geen echte grote kansen meer op. Aan de andere kant werd het wel nog een paar keer spannend. Maar ook Daalhof wist niet meer te scoren. Het bleef dus bij 2-2. De gasten namen verdiend een puntje mee naar huis. Voor Bunde betekende het duur puntverlies in de strijd om het kampioenschap.