RKVVL/Polaris JO13-2 - VV Bunde JO13-1

Serve Smeets (schot)
Raff Winants (schot)

3 november 2018 11:00

We zochten afgelopen zaterdag weer eens de provinciegrens op. Dit keer uit, bij RKVVL/Polaris, weer eens ouderwets op het groene gras.

De grasmat lag er perfect bij zo ’s morgens vroeg, nat van de ochtend dauw met een nog waterig zonnetje.

Voor de ietwat ouderen onder ons, we speelden op het originele RKVVL-terrein, nog van voordat alles een fusieclub moest worden. Even weer terug naar de tijd dat ieder zichzelf een beetje respecterende wijk van Maastricht een eigen voetbalclub had. Caberg, Standaard, Polaris, RKVVL om er een paar te noemen. Maar genoeg nostalgie, er was werk aan de winkel. We spelen vanochtend dus tegen RKVVL/Polaris, waarbij naar later bleek, het RK-gevoel erg ver te zoeken was…… Maar dat mocht de pret niet drukken.

We begonnen de wedstrijd zonder Miquel en Timo.

Als het allemaal een beetje mee zat en als de bal niet al te hard over de zijlijn geschoten zou worden, konden we nog binnen de landsgrenzen blijven, zonder de lokale champetter in te moeten schakelen om de ballen terug te krijgen.

Al direct vanaf de aftrap was het Julian die richting België vertrok en de 0-1 voor zijn rekening nam! We hebben dan nog geen halve minuut gespeeld.

Na dubbel zoveel tijd, is het Daan die goed doorgaat en de 0-2 tegen het natte net aan laat kletsen.

Jammer dat ook hier het eerder al besproken scorebord nergens te vinden is!

Maar niet getreurd, dan onthouden we het zo wel……  Ondanks dat de tegen stander lijf en leden in de strijd gooide, hielden onze matadoren zicht prima staande en ontweken de tackles door net op tijd in te houden of omhoog te springen. Door de slidings van RKVVL hoeft de terreinknecht het gras voor de winterstop niet meer te maaien.

Ondanks het knappe verweer van de tegenstander, lukte het hun niet om een vuist te maken tegen het goede samenspel van Bunde. De combinaties via Servee naar de vleugels waren weer een genot om te aanschouwen. De kansen voor Bunde hoopten zich dan ook op, maar werden weer te laconiek te niet gedaan. Daar moet zeker nog aan gewerkt worden.

Doordat RKVVL er niet uit kwam, was de weg vrij om nog een paar doelpunten in het net te prikken.

Na 10 minuten was het 0-3 door goed doorzetten van Collin en 2 minuten later de 0-4 door Julian die goed op de linkervleugel werd ingespeeld.

Bij vlagen werd het allemaal een beetje mannelijker, maar nooit gemeen.

Daarbij kwam dat de heer Henderickx de wedstrijd volledig onder controle had.

Soms floot hij voor buitenspel terwijl het dat niet was, maar zelfs een scheidsrechter is ook maar een mens.

Niks dan lof voor deze scheids die de lokale aanhang prima onder de duim hield, door zelfs de wedstrijd kortstondig te onderbreken om hen hierop te wijzen, toen een aanhangster van RKVVL, in een moment van zwakte, suggereerde dat hun linker spits, Raf W maar eens “op z’n bakkes” moest slaan!

Chapeau voor de scheids!

Zolang er geen bloed vloeide of botten vanachter de verplichte scheenbeschermer, door de sokken naar buiten staken, was er immers geen reden om het spel stil te leggen volgens bepaalde iemanden…..

Het niveau daalde dan wel wat, maar de stemming steeg verder, zeker omdat Bunde met netjes combineren de tegenstander geen kans gaf.

Er volgden nog doelpunten van Serve, Collin en Raf W, het ene nog mooier dan het ander.

Al met al een vermakelijke zaterdagochtend, waarop onze keeper Gio, op zijn verjaardag welgeteld 1 actie had en de bal daar ook bij wist te keren.

Zaterdag een moeilijkere wedstrijd tegen Schimmert dat op een 3e plaats in onze poule staat.

Tot zaterdag, weer thuis in Bunde.