Competitiewedstrijd numéro uno voor het eerste elftal van VV Bunde.

Vaesrade 1

VV Bunde 1 (zon)

4e klasse B

22 september 2019 14:30

Zondag 22 september stond met rood omcirkelt in eenieders agenda met een groen-wit hart.
Competitiewedstrijd numéro uno voor het eerste elftal van de lokale VV.

Met enige verbazing werd er gereageerd tijdens de zomerstop toen werd geconstateerd dat Bunde 1 was in gedeeld in 4B, waar men al jaren acte de présence gaf in 4A. Een ruildeal met een ander team uit 4A bleek ook niet mogelijk, dus een seizoen uitkomend in 4B was het eindoordeel.

Op de eerste competitiezondag stond Vaesrade-uit op het programma.

Op deze uitzonderlijk warme 22e september schoot Bunde goed uit de startblokken. Vanaf het eerste fluitsignaal speelde Bunde goed veldspel en waren er direct dreigende momenten. Fouten van de tegenstander werden direct afgestraft; hetgeen resulteerde in twee mooie doelpunten van Rick Smeets, 0-2. Vaesrade kwam er sporadisch uit maar tot grote kansen leidde dit niet direct, op een enkele na. Bunde bleef de bovenliggende partij en goed inschuiven van Daan zorgde voor een mooi afstandsschot dat uiteen spatte op de kruising, echter was Dani er als de kippen bij om de rebound te promoveren tot doelpunt, 0-3. Dieptepunt in de eerste helft was het uitvallen van nieuwkomer Thom met een hamstringblessure, beterschap Thom!

In de rust, gelukkig zonder thee, werd gehamerd op het feit Vaesrade na rust uit het kleedlokaal zou stormen om zo snel mogelijk terug in de wedstrijd te komen. En zo geschiedde, Vaesrade bracht veel meer energie, snelheid en duelkracht dan in de eerste helft. Bunde werd teruggedrongen en van het goede veldspel was totaal geen sprake meer. Een aantal goede uitbraken van Bunde leverden nog kansen op, maar helaas werden deze niet omgezet in doelpunten en wellicht de definitieve nekslag voor Vaesrade. De gastheren bleven aandringen en creëerden af en toe gevaarlijke momenten en grote kansen, maar keeper Stan, verdedigers of het houtwerk zaten er steeds tussen. Een strijdlustige tweede helft van beide kanten was wellicht spannend om naar te kijken, hoewel voetballend het te wensen overliet. De eindstand veranderde niet na rust dus de driepunter ging mee naar Bunde.

Goede start van de competitie in 4B. Volgende week staat een thuiswedstrijd op het programma tegen RKTSV.

Tot zondag?!