Zondag 29 september, eerste thuiswedstrijd van het nieuwe seizoen.

VV Bunde 1 (zon)

RKTSV 1

29 september 2019 14:30

14u30 stond de wedstrijd tegen de gasten uit Terwinselen op het programma. De weergoden hadden in de ochtend flink huisgehouden met regen en wind, maar net voor de warming-up was het mooi droog voor de mannen. Alsnog prima omstandigheden, buiten een windvlaag zo nu en dan.

Bunde begon goed aan de wedstrijd met verzorgd positiespel als uitgangspunt. De gasten in blauw stelden weinig tegen over het spel van Bunde en kwamen niet aan voetballen toe, zeker niet op de vijandelijke helft. Na een aantal goede aanvallen, een terecht afgekeurde goal wegens buitenspel van Dennis, was het uiteindelijk wederom Dennis die in de 23e minuut de ban brak en met de 1-0 verandering bracht op het scorebord.

Na deze treffer veranderde het spelbeeld allerminst, Bunde bleef de betere partij en een kleine tien minuten later was het Noël die de marge verdubbelde. Een vrije trap op ongeveer 20 meter van het doel krulde hij schitterend in de rechterbovenhoek, kassa; 2-0; dit was tevens de ruststand. Ook deze week een hamstringblessure in de eerste helft, dit keer werd Dani noodgedwongen vervangen door Timo.

De tweede helft was een weinig enerverend schouwspel, waar Bunde af en toe goed uitbrak en aanvallend speelde maar de eindpass niet altijd goed was. Dennis had nog een goede kopkans, maar echt grote kansen vielen er niet te noteren. Benoit viel in voor Daan en Nino kwam er nog in ten faveure van Dennis.

De gasten konden weinig gevaar stichten om zo voor een aansluitingstreffer te zorgen; één katachtige reflex van Stan was wel nodig om niet een treffer tegen te krijgen en nog een paar lastige minuten tegenmoet te gaan met een stand van 2-1.

Eindstand 2-0, waarbij Bunde het geen moment echt moeilijk heeft gehad. Al met al een degelijke overwinning.

Het seizoen had slechter kunnen beginnen. Twee gespeeld, zes punten, vijf voor en nul tegen.

Op naar volgende week - Schimmert uit.

Tot dan?!