Bunde O17-1 wint spannende pot tegen WDZ O17-1

WDZ JO17-1

16 november 2019 15:15

De laatste driepunter voor Bunde JO17-1was alweer van een tijdje geleden. De laatste twee wedstrijden werden nipt verloren en in beide gevallen had er meer ingezeten. Bij Leonidas was er een negatieve hoofdrol voor de scheidsrechter (onterechte 3-2 nederlaag). Een week later lieten de mannen tegen koploper Krijtland zien dat ze het elke ploeg lastig kunnen maken (2-1 verlies). Ondanks deze verliespartijen was er voldoende vertrouwen om in de thuiswedstrijd tegen WDZ weer eens de volle buit te kunnen pakken. Keeper Lars, die vanwege een breukje in zijn pink drie wedstrijden had moeten missen, maakte zijn rentree. Rodger had hem echter de afgelopen weken voortreffelijk vervangen. Super Rodger!

Dan de wedstrijd. WDZ nam vanaf de aftrap het initiatief en liet verzorgd spel zien. De gasten uit Bocholtz hadden het meeste balbezit, maar het eerste kansje was voor Bunde. Sem M, die grieperig en dus verre van fit was, zag een schot rakelings naast gaan. Het was helaas meteen ook een van zijn laatste wapenfeiten want hij moest zich noodgedwongen laten vervangen. De wedstrijd bleef zich grotendeels op de helft van Bunde afspelen. WDZ drong aan en kwam na een dik kwartier spelen op voorsprong toen een speler vanaf de buitenkant van het 16-meter gebied kon oprukken richting de goal van Lars en hard en droog de 0-1 binnen schoot. Bunde kwam echter al vrij snel op gelijke hoogte. Youri pompte een vrije trap hoog voor de goal en Max dook prima achter de verdediging op en maakte het mooi af: 1-1. Bunde kwam dus min of meer uit het niets op gelijke hoogte en dat gaf de mannen weer vertrouwen. Sterker nog: binnen een tijdsbestek van ongeveer drie minuten kantelde de wedstrijd doordat Bunde twee keer scoorde uit een vrijwel identieke situatie. In de omschakeling was het Rodger die op karakter zijn tegenstander aftroefde en Sem C twee keer in de diepte kon sturen. Sem maakte het in beide gevallen prima af en zo stond er na een half uur spelen dus opeens 3-1 op het scorebord! Bunde kwam daarna niet meer in de problemen en wist de voorsprong dus tot de rust vast te houden.

In de tweede helft ging WDZ verbeten op jacht naar de aansluitingstreffer. Die viel na ongeveer 18 minuten spelen. Er was dus nog voldoende tijd voor de gasten om minimaal een punt uit het vuur te slepen. De mannen van Bunde wisten wat hun te doen stond: bikkelen. En dat deden ze dan ook. De verdediging van de groen/witten stond prima en wist elke aanval van WDZ te elimineren. De beste kansen waren zelfs voor de thuisploeg. Bunde was namelijk levensgevaarlijk via de counter. Sem C was bij iedere tegenaanval een plaag voor de WDZ verdedigers. Er ontstonden zo zeker drie uitgelezen mogelijkheden voor Bunde om de marge weer op twee te brengen. Jammer genoeg lukte dat niet. En zo bleef het dus tot het einde een spannende wedstrijd, want ook WDZ bleef gaan voor de gelijkmaker. Maar Bunde bleef knokken en trok de winst op karakter over de streep. Het bleef bij 3-2. Gefeliciteerd mannen!