Bunde O17-1 en Heer O17-1 delen de punten

Heer JO17-1

28 september 2019 14:00

Na de verliespartij in de eerste competitiewedstrijd moest Bunde JO17-1 in Heer gaan proberen om de eerste punten van het seizoen te gaan pakken. De weersomstandigheden waren verre van ideaal want het regende flink gedurende grote delen van de wedstrijd. Gelukkig kon het meegereisde legioen plaatsnemen op comfortabele kuipstoeltjes op de overdekte tribune en bleef dus ook het notitieboekje van uw verslaggever droog. Dat schrijft een stuk gemakkelijker…

De eerste kans van de wedstrijd was al na drie minuten spelen voor Heer. De thuisploeg voetbalde gemakkelijk en had een paar behendige jongens in de ploeg. Voor Bunde was het aanvankelijk nog even zoeken, maar in de tiende minuut werden ook de gasten voor het eerste gevaarlijk. Na een snelle hervatting van Lars liet Sem C zijn tegenstander zijn hielen zien. Hij kon oprukken richting de goal van Heer maar de keeper zorgde ervoor dat het geen goal maar slechts een hoekschop werd. Na een dik kwartier een bijna identieke situatie na een dieptepass. Ook nu had Sem C het geluk niet aan zijn zijde. Twee minuten later zagen we een goed schot van Sem M. Ook op het half uur was er een fase waarin Bunde nadrukkelijk op de poort klopte. Eerst was Rodger het eindpunt na een mooie counter. Hij kwam net te kort om de score te openen. Vlak daarna schoot Lucas vanaf een metertje of twintig op de lat. Ook Heer kreeg nog een goede kans, maar gescoord werd er uiteindelijk niet in het eerste bedrijf. Er werd wel veel ingegooid want beide ploegen kregen het meerdere keren voor elkaar om dat verkeerd te doen. En dat zou ook in de tweede helft nog een paar keer gebeuren. Bal in de nek en met beide voetjes op de lijn blijven staan… het lijkt simpel, maar blijft dus blijkbaar toch moeilijk. Zelfs voor 15 en 16 jarigen.

In de tweede helft schoot Bunde uit de startblokken. Al in de eerste minuut was er een opgelegde kans voor de groen/witten maar Sem C zag helaas de vrijstaande Max over het hoofd. Weg kans. Een minuut later had Luka een goede actie op links in huis, maar Rodger kon helaas niet afronden. Weer een minuut later gaf Sem M een perfecte diepe bal waardoor Sem C oog in oog met de keeper kwam te staan. En dit keer was het wel raak. Sem rondde het prima af: 0-1! Een mooie beloning voor de sterke opening van het tweede bedrijf. Bunde leek de zaakjes prima voor elkaar te hebben. Het besef dat hier niet verloren hoefde te worden, werd met de minuut groter. Toch kwam Heer na tien minuten spelen op gelijke hoogte. Alec maakte een overtreding binnen het eigen 16-meter gebied en de scheidsrechter kon niet anders dan de bal op de stip leggen. Dit buitenkansje liet Heer zich natuurlijk niet ontnemen. En zo stond er opeens dus weer 1-1 op het scorebord. Tot circa tien minuten voor tijd golfde de wedstrijd weer op en neer, maar in de slotfase nam Bunde het hef weer stevig in handen. Max had pech bij een goed genomen vrije trap in de korte hoek, Sem C had de winnende treffer op zijn schoen toen hij alleen voor de keeper verscheen, zijn naamgenoot maakte het de verdediging van Heer constant lastig en Luka schoot nog een keer net over. Het bleef echter bij 1-1. Het eerste puntje is daarmee dus binnen, maar na afloop overheerste toch het gevoel dat er misschien nog wel meer had ingezeten.  Volgende week een nieuwe kans op een driepunter: dan thuis tegen BMR/SNC JO17-1.