Bunde JO17 sluit seizoen af met gelijkspel en gezellige afterparty

RKVVL/Polaris JO17-1

7 december 2019 15:15

In de laatste wedstrijd van de najaarscompetitie moest Bunde JO17-1 aantreden tegen subtopper RKVVL/Polaris JO17-1. Doelman Lars moest vanwege zijn gebroken pink ook deze wedstrijd aan zich voorbij laten gaan. Ook verdediger Youri kon vanwege een blessure niet meespelen. Youri werd in het centrum van de verdediging afgelost door Guy, die een prima wedstrijd speelde. En ook gelegenheidskeeper Rodger bleek weer een prima vervanger van Lars te zijn. Om wat meer speling te hebben wat wissels betreft, nam Youri van JO15-1 plaats op de reservebank. Hij zou later in de wedstrijd zijn debuut maken in deze leeftijdscategorie.

RKVVL/Polaris ging furieus van start. Ze schoten flitsend uit de startblokken en raakten na amper twee minuten spelen al de paal. Niet veel later waren de Maastrichtenaren gevaarlijk via een corner. Het was even alle hens aan dek in de beginfase. De aanvalsdrift van de gasten ebde echter lang maar zeker weg en Bunde kwam steeds beter in de wedstrijd. Er ontstond een wedstrijd waarin beide ploegen aan elkaar gewaagd waren. Maar kansen waren schaars. RKVVL probeerde het voornamelijk via afstandsschoten en bij Bunde lag de kracht vooral in de omschakeling. Het leverde aan beide kanten een paar kleine kansjes op, maar niet meer dan dat. De 0-0 ruststand was dan ook logisch.

De tweede helft begon zoals ook de eerste was begonnen. Alleen was het nu Bunde dat in de eerste minuten de lakens uitdeelde. En het lukte Bunde om in die fase op voorsprong te komen. Trainer Don bleek een vooruitziende blik te hebben, want hij voorspelde een doelpunt van Stijn. En Stijn zette Bunde via een mooie boogbal vanaf een metertje of vijftien inderdaad op 1-0. Een lekker begin van de tweede helft dus. Deze voorsprong hield ongeveer een kwartier stand, maar toen kwam RKVVL via een droge schuiver in het linker zijnet toch op gelijke hoogte. Vervolgens gebeurde er aan beide kanten een hele tijd weinig tot niets. Er waren voor beide partijen een paar kleine kansjes maar zowel Bunde als RKVVL hadden het beste tot het laatste bewaard. Dat leverde een amusante slotfase op waarin Bunde de beste kansen kreeg om de winst naar zich toe te trekken. Max had een goede kans, de lat werd nog geraakt en ook een corner leverde nog veel gevaar op voor het Maastrichtse doel. Tussen de bedrijven door was er ook nog een gevaarlijke counter van RKVVL. Dus ook aan die kant had het doelpunt nog kunnen vallen. Maar gescoord werd er uiteindelijk niet meer. De ploegen bleken de hele wedstrijd aan elkaar gewaagd te zijn. Al met al was de 1-1 dus een terechte uitslag.

De derde helft was een helft om niet meer te vergeten. Spelers en ouders zochten de gezellige en lekker warme kantine op om te genieten van frites met zuurvlees en/of saté. Met dank aan sponsor Frank, de vader van Max, die e.e.a. mogelijk heeft gemaakt. Super!!! Uiteraard ook dank aan Peter van onze kantine voor de gastvrijheid en Ronald voor het beschikbaar stellen van de benodigde apparatuur. En zo werd de eerste seizoenshelft dus afgesloten met een leuke wedstrijd en een super gezellige afterparty. Wat willen we nog meer? Op naar de tweede seizoenshelft. Maar eerst voor iedereen hele fijne feestdagen!