Bunde JO17-1 onterecht met lege handen tegen RKHSV JO17-2

RKHSV JO17-2

21 september 2019 15:15

Met een oefenwedstrijd en twee bekerwedstrijden in de benen, trapte Bunde JO17-1 de competitie in eigen huis af tegen RKHSV JO17-2. Het was heerlijk voetbalweer en de mannen hadden er, zoals altijd, weer zin in.

In zo een eerste competitiewedstrijd is het altijd even zoeken en aftasten. Dat leverde in de beginfase een nerveuze wedstrijd op met voetbal waarbij de bal zich in een flipperkast gewaand moet hebben. RKHSV deelde de eerste speldenprikjes uit met een paar ongevaarlijke schoten op doel. De eerste echte grote kans was echter na negen minuten spelen voor Bunde nadat Jordy een perfecte voorzet afleverde en Sem C eigenlijk had moeten scoren. Helaas lukte dat niet. Ook vier minuten later was het gevaarlijk voor de goal van RKHSV toen een inzet van Sem C ternauwernood tot hoekschop kon worden verwerkt. In het verdere verloop van de eerste helft trok RKHSV het initiatief beetje bij beetje naar zich toe. Het zocht met de lange bal veelvuldig de snelle spitsen. Jammer genoeg kreeg het van Bunde vaak ook de gelegenheid om die lange bal te spelen, maar echt gevaarlijk werd het gelukkig niet. Verder dan een paar losse flodders van afstand kwam RKHSV niet. Dat was mede te danken aan goed verdedigend werk van Raoul, Guy, Lucas en Youri. Beide ploegen waren aan elkaar gewaagd. Al moet gezegd worden dat de gasten wel de hele eerste helft iets feller waren en er voor zorgden dat de groen/witten met name op het middenveld en in de aanval vaak net een stapje te laat waren. Wat doelpunten betreft eindigde de eerste helft zoals hij ook begonnen was: 0-0.

Bunde kwam in de tweede helft goed uit de startblokken. Al na twee minuten spelen was de thuisploeg via Sem C gevaarlijk. Meer dan een corner leverde het helaas niet op. Drie minuten later was het Sem M die na een goede individuele actie de buitenkant van de paal raakte. Nadat de Bundese storm was gaan liggen, sloegen de gasten genadeloos toe. Eerst raakte RKHSV de lat en twee minuten later kwamen de Maastrichtenaren opeens op voorsprong nadat een diepe bal in de zestien langs de uitkomende Lars geschoven kon worden. En zo keek Bunde dus opeens tegen een onnodige 0-1 achterstand aan. De gasten gingen door en raakten na 12 minuten spelen opnieuw het ijzerwerk. Het bleek uitstel van executie te zijn want een minuut later was het opeens weer raak. Die 0-2 werd vooraf gegaan door een situatie waarbij de scheidsrechter ook had mogen fluiten voor een vrije trap in het voordeel van Bunde. Hij had de fluit al in de mond, maar besloot op het laatste moment om er toch niet op te blazen. Een minuut later werd echter orde op zaken gesteld door Bunde. Na goed doorjagen van Sem M ging de keepster van de gasten in de fout en Sem liet zich dit buitenkansje niet ontnemen: 1-2. Bunde was weer terug in de wedstrijd. Het ging vervolgens ook verbeten op jacht naar de gelijkmaker. Rodger was daar op zijn verjaardag heel dichtbij maar zijn schoenmaat bleek net iets te klein te zijn om een voorzet van Sem M te kunnen intikken. Luka was nog een keer gevaarlijk met een afstandsschot maar had het geluk niet aan zijn zijde. Bunde bleef knokken, maar had te maken met een goed georganiseerde tegenstander die de ruimtes klein hield en weinig tot niets weg gaf. De gelijkmaker was gezien het spelbeeld over de hele wedstrijd zeker niet onverdiend geweest, maar helaas lukte het niet om die ook daadwerkelijk te maken. Het bleef dus bij 1-2. Volgende keer beter.