Bunde JO17-1 verliest van koploper

ST Rood Groen LVC'01/SJO Heuvelland JO17-1

26 oktober 2019 15:15

Na de mooie overwinning tegen BMR (5-1) lag het vanwege de herfstvakantie twee weekjes stil. De draad moest weer worden opgepakt in een thuiswedstrijd tegen het combinatieteam van Rood Groen en SJO Heuvelland. Dit waren de laatste jaren altijd geduchte tegenstanders voor de groen/witten. En dat zou dit keer beslist niet anders worden. De gasten waren namelijk als enige in onze klasse nog ongeslagen en gingen dus fier aan kop.

Hartstochtelijk aangemoedigd door hun trainer probeerden de mannen van Rood Groen het spel naar zich toe te trekken. Toch hadden ze daar best wel wat moeite mee. Bunde werkte namelijk hard en slaagde erin om de gasten zover mogelijk van de goal van Rodger af te houden. Hij zal de komende weken Lars moeten vervangen die herstellende is van een breukje in zijn pink. Rodger deed dat met verve want hij had een aantal prachtige reddingen in huis waarmee hij een voorsprong van Rood Groen wist te voorkomen. Zijn eerste fraaie redding kwam tot stand nadat de eerste echte grote kans van Bunde niets had opgeleverd. Sem C werd door zijn naamgenoot de diepte in gestuurd, maar wist het buitenkansje niet te verzilveren. Uit de corner die volgde, kopte Luka net naast en de aanval die Rood Groen daarna opzette, leverde dus bijna een tegendoelpunt op.  Toch kwam Rood Groen niet veel later op voorsprong. Er werd een onnodige corner weggegeven door Bunde. Die hoekschop was in eerste instantie niet gevaarlijk, maar toen Bunde vergat op te ruimen, wist Rood Groen direct te profiteren en alsnog de 0-1 tegen de touwen te schieten. Vanaf de aftrap kreeg Bunde weer een kansje toen Sem M net naast schoot. Aan de andere kant mazzelde Bunde nog twee keer. De bal had namelijk op de stip gekund en Rodger ranselde nog een bal uit zijn goal die hard op weg was richting kruising. Toch was de achterstand onnodig. Bunde deed zeker niet onder voor de koploper.

De tweede helft begon voortvarend. Met een bekeken balletje stuurde Max Sem M de diepte in. Sem maakte het oog in oog met de keeper prima af en zo was de stand dus al weer snel gelijk. Die keeper had in de eerste helft nog gevoetbald en zou later in de tweede helft vanwege een blessure aan een hand nogmaals vervangen moeten worden door een veldspeler. Daar lagen dus kansen voor Bunde. Maar het was Rood Groen dat na een kwartier spelen op 1-2 kwam. Bij een hoekschop werd de luchtmacht naar voren gestuurd en een van die lange mannen kopte raak. Twee minuten later had Max een uitgelezen mogelijkheid om de stand weer gelijk te trekken, maar zijn schot ging naast. Weer twee minuten later gingen de handjes bij de tegenstander weer omhoog toen een schot van afstand in het doel verdween. Met die 1-3 was de wedstrijd min of meer gespeeld. Bunde probeerde het nog wel, maar kon uiteindelijk geen vuist meer maken. Nadat Rood Groen eerst nog een keer de lat had geraakt, kwam het vrij knullig en gelukkig op 1-4 toen de bal via een Bunde been over de doellijn ging. Het werd vijf minuten voor tijd ook nog 1-5 maar die treffer was slechts voor de statistieken. De laatste kans van de wedstrijd was voor Bunde. Lucas kopte net naast uit een corner.

De uitslag doet vermoeden dat Bunde van de mat werd gespeeld, maar dat was zeker niet zo. Rood Groen was weliswaar de betere ploeg en stapte ook meer dan verdiend als winnaar van het veld. Toch waren er een paar tegengoals onnodig en maakte Bunde het zich af en toe zelf te lastig door het middenveld over te slaan en de lange bal te spelen. De middenvelders moesten hierdoor nogal wat energie in de wedstrijd leggen en in de omschakeling leverde dat nog wel eens problemen op. Volgende keer beter. Dan gaat JO17-1 op bezoek bij Leonidas.