Spannende pot levert Bunde JO15-1 drie punten op

... (penalty)
Sem Mares (schot)

18 mei 2019 13:00

In de voorlaatste uitwedstrijd van het seizoen moest Papenhoven ingevoerd worden in de navigatieapparatuur. Daar moest Bunde JO15-1 het opnemen tegen Obbicht/Armada JO15-1, de nummer drie van de ranglijst. De thuisploeg doet niet meer mee in de strijd om het kampioenschap, maar aangezien iedereen van de koploper wil winnen, stond bij voorbaat al vast dat het geen gemakkelijke wedstrijd zou worden.

Obbicht/Armada kwam, zoals verwacht, fanatiek uit de startblokken. De ploeg speelde gedreven en was vastberaden om Bunde over de knie te leggen. Voor de gasten was het dan ook meteen al alle hens aan dek. Bunde kwam er in de beginfase nauwelijks aan te pas. Het was vooral tegenhouden. Normaal gesproken moet dit met de voeten gebeuren. Maar na vijf minuten spelen kreeg Theon in het 16-meter gebied de bal ongelukkig tegen een hand toen hij in een duel de bal wilde opruimen. Pingel voor de thuisploeg dus. Lars werd naar de verkeerde hoek gestuurd en Obbicht/Armada kreeg wat het wilde: een snelle voorsprong. Ook in de eerste minuten na de 1-0 was het vooral de thuisploeg wat de klok sloeg. Het eerste kansje van Bunde noteerden we na 11 minuten spelen toen Sem C net iets te zwaar werd gehinderd en daardoor niet vol kon uithalen. Een paar minuten later werd met een wanhoopsschot van Sem M (hoge bal richting goal vanaf de zijlijn bij de dug-out) een heus offensief van Bunde ingeleid. De keeper kon de bal nog net over de lat tikken. Uit de hoekschop die volgde, kopte Sem C naast. Een minuut later leverde een schot van Sem M een corner op. Daarbij ontstond een heuse scrimmage, maar de thuisploeg kon net op tijd opruimen. Een minuut later weer een corner, weer een scrimmage en weer geen doelpunt. Armada/Obbicht stond in die fase met de rug tegen de muur, maar kon de voorsprong met wat kunst en vliegwerk vasthouden. Sterker nog: na een counter was het na 20 minuten spelen zelfs dichtbij een tweede doelpunt. Gelukkig ging het schot naast. Bunde pakte meteen de draad weer op en twee minuten later werd er een mooie aanval op de mat gelegd die begon bij Luka. Via Sem M kwam de bal bij Sem C. Hij had een prima passeeractie in huis en omspeelde vervolgens ook de keeper: 1-1. Op dat moment verdiend. Bunde ging door en had via Juul, Luka en Noah nog mogelijkheden om op voorsprong te komen. Dat lukte in eerste instantie nog niet, maar vijf minuten voor rust lukte het gelukkig wel. Sem M haalde vanaf een metertje of 20 verwoestend uit met rechts en de bal vloog er schitterend in: 1-2!

Ook in de tweede helft begon Obbicht/Armada sterk. Al na twee minuten spelen kopte een van hun spelers op de lat. Bunde was dus gewaarschuwd. Vanwege de blessures van Jeremy, Finn en Chris was de spoeling dun aan Bunde zijde. Om toch een wisselspeler op de bank te hebben, was Yannick van JO13-1 meegegaan naar Papenhoven. Hij maakte in de tweede helft zijn opwachting toen Daan lichtelijk aangeslagen het veld moest verlaten. In dat tweede bedrijf kon het alle kanten op. De thuisploeg jaagde op de gelijkmaker, Bunde deed er alles aan om de marge uit te breiden tot twee. Het spel golfde op en neer en de groen/witten zetten er gezamenlijk de schouders onder. Er werd strijd geleverd. Zeker toen Obbicht/Armada een van de verdedigers mee naar voren stuurde en achterin 1 op 1 ging spelen, moest er gebikkeld worden. En dat deden onze mannen. Alle aanvallen werden vakkundig afgeslagen door onze verdedigers Alec, Theon, Guy en Juul. Inmiddels kwam er in aanvallend opzicht meer ruimte voor Bunde en dat leverde nog enkele grote kansen op. We zagen prima schoten van Noah en Luka en ook Juul was nog een keer dichtbij een doelpunt. In de slotfase kregen Sem C en Sem M nog allebei een 100% kans. Eerstgenoemde schoot van dichtbij op de paal en de andere Sem schoot oog in oog met de keeper over. De winst kwam gelukkig niet meer in gevaar en Bunde slaagde er op karakter in om de volle buit mee terug naar huis te nemen.