Bunde JO15-1 werkt aan doelsaldo in Hoensbroek

Sem Custers (schot)
Luka Scheffers (intikker)

27 oktober 2018 11:15

Eigenlijk zou de uitwedstrijd tegen EHC Heuts JO15-1 de vierde competitiewedstrijd voor Bunde JO15-1 worden. Maar omdat Walram JO15-2 onlangs naar een andere klasse werd overgeplaatst, kwam de overwinning in Valkenburg te vervallen. En daarmee ook meteen de vijftien destijds gemaakte doelpunten. En dus speelde Bunde in Hoensbroek haar derde competitiewedstrijd en kon het wat doelsaldo betreft weer van vooraf aan beginnen. Al leveren de tien gescoorde goals in de andere twee duels natuurlijk ook een mooi gemiddelde op…

Kon er in Hoensbroek inderdaad aan het doelsaldo gewerkt worden? Tegen een roemruchte club als EHC, toch een van de grootmachten uit het Limburgse amateurvoetbal, zou je verwachten dat je tegen een degelijk O15-1 team moet spelen. Maar niets bleek minder waar. En de vraag of er in Hoensbroek aan het doelsaldo gewerkt kon worden, kon dus al snel met een volmondig JA beantwoord worden.

Al in de eerste minuut zette Luka Sem M alleen voor de keeper en dat leverde meteen al de 0-1 op. Vier minuten later scoorde diezelfde Sem M na een slimme pass van zijn naamgenoot de 0-2. Bunde startte dus bijzonder gretig en ging meteen op jacht naar meer. Nadat Sem C in de zesde minuut nog op de keeper stuitte, schoot hij een minuut later wel raak na een assist van Guy: 0-3. Twee minuten later was het weer kassa. We zagen een voorzet van links van Sem C die Sem M via een halve omhaal meteen op zijn slof nam. Een prachtige 0-4! En de groen/witte machine denderde door. Nog geen 180 tellen later tikte Luka een voorzet van Sem M binnen en zo stond het dus na twaalf minuten spelen al 0-5. Een monsterscore was in de maak.

Toch brak er toen een iets mindere en slordige fase aan waarin Bunde wel genoeg kansen kreeg om de score op te voeren, maar die dus niet wist te verzilveren. Deze fase duurde een minuutje of twaalf. Daarna pakte Bunde de draad gelukkig weer op. Tien minuten voor rust zette Juul met een mooie pass binnendoor Youri alleen voor de keeper en hij scoorde beheerst de 0-6. In de laatste vijf minuten werd nog even goed gas gegeven. Sem C zorgde na exact een half uur spelen voor de 0-7 en een minuut later kopte hij de 0-8 binnen na een hoekschop van Sem M. En weer een minuutje later strafte hij een keepersfout af: 0-9. En zo scoorde Sem C dus in een tijdsbestek van twee minuten een onvervalste hattrick!

Tijdens het betreden van het veld gaf de trainer van EHC zijn manschappen de opdracht voor de tweede helft mee: de schade zoveel mogelijk beperken. En dat lukte aanvankelijk prima want de tiende treffer viel pas na negen minuten spelen. Luka verraste de keeper in de korte hoek. Een minuut voor de 0-10 had Alec een gele kaart gekregen na een flinke schouderduw. Meer was het niet. Vlak na de 0-10 kegelde Juul nog op de lat. Opnieuw brak er een mindere fase van Bunde zijde aan. Het was wederom rommelig en Bunde deed vooral haar best om de drukte op te zoeken in plaats van de ruimte te benutten. Toch werd er opnieuw gescoord met een man minder. Sem M bracht de stand na achttien minuten spelen op 0-11. Vlak daarna mocht Alec weer het veld in. Met z’n elven ging het opeens weer een stuk gemakkelijker al bleef het van tijd tot tijd door een aantal positiewisselingen wat onrustig. In het laatste kwartier voerden de groen/witten de score toch weer verder op. Sem C strafte na twintig minuten spelen opnieuw een fout van EHC achterin af en een minuut later schoot diezelfde Sem C van een metertje of zeventien de 0-13 tegen de touwen. Daarmee was de koek nog steeds niet op want Luka was er zes minuten voor tijd als de kippen bij toen de keeper de bal losliet (0-14) en vlak voor het eindsignaal bepaalde Sem C de eindstand op aangeven van Youri op 0-15. En zo kreeg Bunde dus de vijftien doelpunten die ze hadden moeten inleveren door het vertrek uit onze klasse van Walram weer terug.

Daar waar deze week de tegenstander uitermate zwak was, zal volgende week de tegenstand een stuk groter zijn. Dan komt het eveneens nog ongeslagen RKUVC JO15-1 op bezoek in Bunde. Het onderlinge bekertreffen werd ruim, maar ook een tikkeltje geflatteerd, door Bunde gewonnen (8-2). Zover zal RKUVC het dit keer beslist niet willen laten komen. Supporters zijn welkom. Aftrap om 13.15 uur op ons eigen Heiveld-complex.