Bunde JO15-1 opent seizoen met monsterscore

Walram JO15-2

29 september 2018 10:30

Na drie succesvolle bekerwedstrijden en een vrij weekendje mocht Bunde JO15-1 op de laatste zaterdag van september de najaarscompetitie openen met een uitwedstrijd tegen Walram JO15-2. Dat  moest gebeuren zonder Alec en Jeremy die allebei nog herstellende zijn van een blessure. Hopelijk kunnen ze snel weer aansluiten.

Het was nog frisjes toen de scheidsrechter rond 10.30 uur de koppen van beide ploegen ging tellen en tot de conclusie kwam dat Walram er eentje teveel op het veld had staan. Nadat dat er ook elf waren, werd er met een paar minuutjes vertraging alsnog afgetrapt.  Al snel werd duidelijk dat Bunde vandaag niet in de problemen zou komen.

Nadat de allereerste grote kans na vijf minuten spelen nog werd gemist, was het een minuut later wel raak. Linksback Juul onderschepte een aanval van Walram, rukte op, speelde af en stond uiteindelijk zelf weer op de goede plek om de 0-1 binnen te tikken. Het volgende doelpunt liet nog even op zich wachten omdat het vizier voorin aanvankelijk nog niet helemaal op scherp stond. Sem C stuitte bijvoorbeeld eerst nog op de keeper, maar zette na een klein kwartiertje spelen na een assist van Luka de 0-2 op het scorebord. Ook Sem M had in eerste instantie het geluk (nog) niet aan zijn zijde. Hij raakte in de 18e minuut de lat, maar schoot vijf minuten later wel de 0-3 binnen. Vanaf dat moment ging de groen/witte machine steeds beter draaien en werd de score snel (en flink) opgevoerd. Een minuut na de derde treffer gaf Theon een voorzet die door Sem M werd binnen gewerkt (0-4) en zeven minuten voor rust tikte Sem C de bal van dichtbij achter de keeper na een hoekschop (0-5). Sem M bracht de stand vier minuten voor het rustsignaal nog op 0-6.

Ook in de tweede helft kwam de thuisploeg er niet aan te pas. Keeper Lars moest het vooral hebben van terugspeelballen. Het werd geen moment gevaarlijk voor zijn goal. Bunde bleef gedreven spelen, combineerde uitstekend en ging op jacht naar een hoge uitslag. De 0-7 viel vijf minuten na rust en werd gemaakt door Sem C. Twee minuten later zagen we het mooiste doelpunt van de wedstrijd toen Sem M vanaf een metertje of 35 raak schoot (0-8). In diezelfde minuut scoorde Noah op aangeven van Finn de 0-9. De dubbele cijfers werden in minuut 14 op het scorebord gezet. Alhoewel… het fraaie scorebord van Walram was niet gemaakt op dubbele cijfers. Luka gaf de assist en Sem C zorgde voor die tiende treffer. Het bleef hard gaan in Valkenburg want ook de 0-11 (door Sem M) en 0-12 (door Sem C na wederom een assist van Luka) vielen binnen een tijdsbestek van een minuut. Daarmee was de koek nog steeds niet op. Luka kreeg loon naar werken en bekroonde zijn goede wedstrijd met een doelpunt (0-13) en vier minuten voor tijd schoot Sem M raak in de korte hoek (0-14). Ook het slotakkoord was voor Sem M. Hij bepaalde de eindstand in de laatste minuut op 0-15.

Een mooi begin van de competitie dus voor Bunde JO15-1. Ondanks het feit dat het krachtsverschil tussen Walram en Bunde veel te groot was, verdienen de mannen een compliment voor de manier waarop ze gespeeld hebben. Gedreven, prima combinerend, veel meer rust aan de bal dan in eerdere wedstrijden en elkaar goed coachend. Van het begin tot het einde. En juist in wedstrijden als deze is dat nog wel eens lastig om 70 minuten vol te houden. Maar dat ging dus prima. En daarbij werden er natuurlijk een aantal beauties van doelpunten gemaakt. Gefeliciteerd mannen, prima gedaan!