JO15-1 maakt na rust korte metten met RKUVC JO15-1

Assist: Sem Mares
Lars Morreau (penalty)

3 november 2018 13:15

In de vierde wedstrijd van de najaarscompetitie kwam RKUVC JO15-1 op bezoek op het Heiveld complex. Dat was niet voor het eerst dit seizoen want in september stonden beide ploegen ook al in Bunde tegenover elkaar in de eerste bekerronde. Toen won een akelig effectief Bunde enigszins geflatteerd met 8-2. Nu mochten de ploegen het dus in competitieverband tegen elkaar opnemen. En net als Bunde was ook RKUVC goed begonnen aan de competitie. De mannen uit Ulestraten haalden de volle buit uit de twee duels die ze al gespeeld hadden.

RKUVC liet vanaf de aftrap zien waar het voor gekomen was. De gasten namen meteen het initiatief en wekten de indruk dat ze absoluut niet nog een keer het onderspit wilden delven in de derby. Het balbezit was in de eerste minuten voor RKUVC en Bunde leek er niet aan te pas te komen. Maar bij de eerste de beste uitval van de thuisploeg was het wel meteen raak. Al na drie minuten spelen profiteerde Sem M van balverlies van zijn tegenstander en mocht hij alleen op de keeper afgaan. Hij rondde beheerst af: 1-0. RKUVC leek niet onder de indruk want het trok het initiatief weer naar zich toe. De gasten waren nadrukkelijker aanwezig dan de thuisploeg en hadden wederom het meeste balbezit. Er ging wel dreiging uit van RKUVC maar echt gevaarlijk werd het eigenlijk geen moment. Bunde had het niet gemakkelijk, maar scoorde wel na dik 20 minuten spelen de 2-0. Na een uittrap van Lars kon Sem M profiteren van een misser van een RKUVC speler. Hij mocht wederom alleen richting keeper en maakte het weer prima af. Leuk dat onze doelman dit keer voor de assist zorgde. En het zou in de slotfase nog leuker voor hem worden. Daar later meer over. Bunde werd voor rust nog een keer gevaarlijk na een goede counter maar Noah stuitte jammer genoeg op de doelman. De groen/witten mochten dus met een 2-0 voorsprong gaan rusten.

Bij RKUVC was de opdracht voor de tweede helft duidelijk: zo snel mogelijk de aansluitingstreffer proberen te scoren om zo terug in de wedstrijd te komen. Maar het liep net even anders. Het was namelijk Bunde dat de voorsprong al na twee minuten spelen vergrootte. Guy pompte een vrije trap hoog in het zestien meter gebied. RKUVC leek te kunnen uitverdedigen maar Noah bleef goed druk zetten en kreeg het zo voor elkaar om de 3-0 binnen te werken. Een lekker begin van de tweede helft dus! Bunde trok de wedstrijd vanaf dat moment ook definitief naar zich toe. Het speelde stukken beter dan voor rust. Dat resulteerde na 18 minuten spelen opnieuw in een treffer toen Sem C niet zelfzuchtig was en perfect afspeelde op de andere Sem. Hij tikte van dichtbij de 4-0 binnen. RKUVC probeerde er daarna nog wel het beste van te maken, maar het geloof in een goed resultaat ebde beetje bij beetje weg. Zeker toen Luka in de 26e minuut de 5-0 binnen kopte na een voorzet van Sem M. was het verzet aan Ulestratense zijde helemaal gebroken. Toch scoorde RKUVC een minuut later wel nog een pracht van een doelpunt. Ook zij hebben een Sem in huis en die produceerde op een metertje of 25 van het doel een schot dat fraai in de rechterbovenhoek plofte. Zonder meer het mooiste doelpunt van de wedstrijd, maar daar koop je natuurlijk niets voor.

Bunde gaf in de laatste fase van de wedstrijd nog even goed gas. Een minuut of zeven voor tijd gebruikte Sem C zijn lichaam goed na een lange bal van zijn naamgenoot en kon zo de 6-1 achter de keeper kogelen. En diezelfde Sem C scoorde 60 tellen later ook de 7-1 na een mooie individuele actie. Drie minuten voor het eindsignaal moest scheidsrechter Stefan nog een keer handelend optreden toen een RKUVC speler wel heel erg wild een sliding inzette op Noah en hem daarmee neerhaalde in het strafschopgebied zonder dat hij de bal speelde. Geel en een veldverwijzing voor de UVC speler dus en een penalty voor Bunde. Trainer Pascal bonjourde Lars naar voren en onze keeper verschalkte zijn collega aan de overkant met een droge schuiver in de rechter benedenhoek. En zo werd de eindstand bepaald op 8-1.

Volgende week speelt ons O15-1 team opnieuw een topper. Dan komt de huidige nummer drie van de ranglijst naar Bunde. En dat is SJO Krijtland O15-2 (Margraten, Gulpen en Sibbe), een ploeg die drie punten minder heeft dan Bunde. De wedstrijd begint om 13.15 uur en iedereen is van harte uitgenodigd om de matadoren te komen aanmoedigen!