VV Eijsden - VV Bunde 3-1

VV Eijsden Veteranen

VV Bunde Veteranen

4 maart 2023

Zaterdag stond de eerste wedstrijd na de winterstop van de veteranen weer op het programma. Met 16 man sterk vertrokken wij richting Eijsden om tegen de plaatselijke VV Eijsden te voetballen. Thuis hadden wij een lastige wedstrijd tegen deze ploeg en ook kansloos verloren.

Zaterdag was het anders en begonnen wij goed georganiseerd aan de wedstrijd. Wij kwamen zelfs op voorsprong door een prachtig doelpunt van Bjorn Loenis. Daarna hielden wij goed stand tegen deze goed voetballende ploeg. Wij voetbalden zelf goed mee en hadden zelfs de beste kansen om de voorsprong uit te breiden. Bart had na een geweldige passeer actie wat pech en schoot net naast. De pogingen van Robin, Kenneth en Björn van Deurse hadden net niet de juiste richting en hun poging  op doel ging over of naast. Vlak voor rust kwam Eijsden op 1-1.

Na rust hadden wij de kans op 1-2. Een voorzet van Robin werd door Guy helaas niet bekroond met de voorsprong. Wanneer je zelf niet scoort, dan krijg je hem meestal tegen en dat gebeurde ook.
Eijsden had een boomlange spits ingebracht en deze bepaalde mede de eindstand op 3-1 voor Eijsden.

Ondanks deze nederlaag kunnen wij terugkijken op een  goede wedstrijd en gaan wij komende zaterdag met vertrouwen naar Urmondia.