Verslag Veteranentoernooi RKUVC

VV Bunde Veteranen

RKUVC veteranen (zon)

11 september 2022

Na een lange tijd was het weer zover, de veteranen van VVBunde mochten deelnemen aan het veteranentoernooi in Ulestraten. Er waren voldoende spelers aanwezig, al was de spoeling dun. Vergeleken met de andere teams had Bunde niet heel veel wissels. Later in het toernooi ging ons dat parten spelen.

De poule wedstrijden verliepen tot tevredenheid. Schimmert werd opzij gezet, nadat we op achterstand waren gekomen. De volgende wedstrijd was een derby, tegen RVU werd gelijk gespeeld. Het niveau was hoog en het spel ging op en neer. Bunde wist dat als we hier zouden winnen, de poulewinst in zicht kwam. De punten werden helaas gedeeld. Als laatste sleepten Bunde een plek in de halve finale binnen met een duidelijke overwinning op RKUVC 2.

Maar…… doordat RVU een beter doelsaldo had, werd Bunde tweede en trad het team in de halve finale aan tegen RKUVC 1. De pauzebiertjes begonnen hun werk te doen, spiertjes begonnen zwaarder te worden en hier en daar ontstonden blessures. Het liep niet meer zoals in de poulefase. Paasjes kwamen niet meer aan en het compact voetbal liet ook te wensen over. Maar toch hield Bunde stand in de eerste minuten. Maar Ulestraten strafte fouten in de aanval genadeloos af en binnen 7 minuten stond het 3-0. Bunde richtte zich nog 1 keer op en sloot de wedstrijd af met een 3-1 nederlaag.

De troostfinale was kort maar krachtig. RVU stelde voor om met penalty’s de wedstrijd te beslissen. De krachten waren weg uit de benen en het bier, de muziek en de hapjes lonkte. Hierbij was RVU net iets beter.

Resultaat: de vierde plaats van de 8 teams. Dat betekent een mooie plek in het linker rijtje en goed sub top resultaat. Laten we dit vasthouden en uitbouwen om volgend jaar sterker terug te komen.