Bunde MO17-1 geeft punten zelf weg

5571TM
BERGEIJK
tel. 0497-572245

Het is vandaag stralend voetbal weer, wij verzamelen om 12:30 uur bij station Bunde om naar Bergeijk te rijden.

De meiden zijn gemotiveerd om ook vandaag weer de strijd aan te gaan en de punten mee naar Bunde te nemen. De wedstrijd begon 5-10 minuten later omdat de scheidsrechter nog niet op het veld aanwezig was. Bij aankomst was ook duidelijk waarom, de scheids had een leeftijd van rond de 80 en misschien wel ouder. Dat was ook aan het leiden van de wedstrijd te merken. Hij lette totaal niet op de grensrechter, ook niet na herhaaldelijk roepen. Er werd ook ontzettend hard gevoetbald tot op het vuile af, maar ook hier greep hij totaal niet in. Wij, Bunde, krijgen vaak te horen dat wij een fysieke ploeg zijn, maar deze ploeg is nog veel erger en zoals gezegd ook nog een zeer vuil in het spel. Tijdens de rust en gedurende de wedstrijd is de scheids meermalen aangegeven dat hij wat meer mag fluiten, op de grensrechter moet letten en op de veiligheid van de meiden (de tegenstanders hadden namelijk nog oorbellen, ringen, etc aan). Wij kregen als reacties 'Kan zijn dat ik daar niet op let' en 'Moet ik daar dan ook op letten'. Doordat de scheidsrechter totaal niet floot heeft dit indirect wel de wedstrijd beïnvloed.
Is triest, wij snappen dat het krijgen van vrijwilligers lastig is en vooral scheidsrechters, maar dit sloeg alles. Is natuurlijk prachtig dat zo'n oudere man wat voor de club wil betekeken, maar geef hem dan een taak die hij aankan en laat hem geen wedstrijden fluiten. In onze ogen wordt, met het aanstellen van zo'n oudere man asl scheidsrechter, het meidenvoetbal niet serieus genomen.

Oh ja, er werd uiteraard ook nog gevoetbald. Zoals gezegd was het vanaf het begin een hard duel, waarbij Bunde in de 1e helft vaker het onderspit dolf, mede door niet optreden van de scheidsrechter. In de 1e helft waren onze meiden dan ook hoofdzakelijk met de scheidsrechter bezig dan met voetballen. Het spel was dan ook zeer slecht te noemen. Ondanks het slechte spel werden er nagenoeg geen kansen weggegeven, maar werden er ook geen echte grote kansen gecreëerd. in het begin van de wedstrijd kwam de tegenstander, door een fout achterin, met een afstand schot over Chelsey, op een 1 - 0 voorsprong. Gelukkig mocht Madison een paar minuten later alleen op de keeper afstormen en de 1 - 1 scoren. wij mochten hier niet lang van genieten, want wederom door een fout , de bal werd door onze doelvrouw in de voeten van de tegenstander geschoten en die bedacht zich geen moment en schoot weer over haar heen het doel in, 2 - 1.
Bunde kreeg nog een aantal kansjes om voor rust gelijk te maken, maar helaas lukt dit niet, ruststand 2 - 1.

In de rust de meiden gezegd dat zij nu eens eindelijk moesten gaan voetballen en de rand zaken aan ons over moesten laten.. De 2e helft was van onze kant in ieder geval beter, er werd meer druk gezet en wij hadden nu ook meer balbezit. Bunde was op zoek naar de gelijkmaker. Diep in de 2e helft lukt dat eindelijk ook, een mooie pass van Giada op Madison werd door de laatste mooi afgerond, 2 - 2. Ook nu weer gaf Bunde het uit handen, door een veel te gehaaste uittrap van onze doelvrouw, haar uittrap kwam rechtstreeks in de voeten van een tegenstander, ook deze bedacht zich geen moment en schoot wederom over de doelvrouw raak, 3 - 2.
Bunde zette nu alles op alles om nog gelijk te komen, maar dat lukt helaas niet, waardoor wij met een vervelend gevoel de kleedkamers opzochten. Deze wedstrijd hadden wij nooit mogen verliezen, uitgespeelde kansen hebben de tegenstanders niet of nauwelijks gehad, 3 fouten van ons zelf leverde hun 3 doelpunten op en dus ook de 3 punten.

Wij moeten hier lering van trekken en het de komende wedstrijden beter doen.

Meiden, helaas was het ons niet gegund om 1 of 3 punten mee naar Bunde te nemen, ondanks alles hebben jullie toch geprobeerd er nog iets van te maken. Maar kop op en op naar de volgende wedstijd.

De meiden die hebben gespeeld zijn:
Chelsey, Romy, Isa A, Isa K, Philomene, Esri, Milou, Nika, Avesta, Madison, Noa, Kiki, Meike, Isa P., Eefje, Giada en Linn

Afwezig:
Aniek en Karen