Wederom gemakkelijke overwinning MO17-1

ST Bunde/I.B.C. '03 MO17-1

Avesta Polad (intikker)
Assist: Esri Hanssen
Madison De Laat (intikker)
Guusje Stijns (intikker)
Assist: Isa Plantaz
... (scrimmage)
Giada Crombag (intikker)
Milou Persoon (intikker)

16 oktober 2021 11:45

Anoniem

Sportpark Grasbroek
Boerhaavestraat 36
6412VJ
HEERLEN
tel. 045-5720875

Vandaag stondde uitwedstrijd tegen Sporting Heerlen MO17-1 op het programma. In verband met de vele blessures en twijfelgevallen speelde Eefje vandaag voor de 1e keer met ons mee. Eefje is sinds kort onze gelederen komen versterken. Tijdens de warming up werd ook duidelijk dat Noa niet mee kon spelen.

Vanaf de eerste seconde was al duidelijk dat wij niet veel tegenstand hoefde te verwachten, maar dat de tegenstander alles zou doen om zolang als mogelijk stand te houden. Bunde trof in de 5e minuut  voor de 1e maal het doel, een mooie voorzet van Esri werd door Avesta koelbleodig afgerond. De tegenstander kroop als bekwame F-speelsters op elkaar en, zoals wel vaker, deed Bunde dat ook. Hierdoor werd er een ondringbare muur op het middenveld gevormt, waar moeilijk door te komen was. De leiders spoorde de meiden aan om het spel breed te houden en dan zou de ruimte er vanzelf moeten komen. De bal circulatie was veel te traag en men speelde toch nog veel te veel door het midden, soms om moedeloos van te worden. In de afgelopen 15 minuten had Bunde wel 5-6 opgelegde kansen, maar al deze kansen werden om zeep geholpen. Bij alle kansen kon men alleen op doel afgaan, maar om de een of andere reden werden alle ballen recht op de doelvrouw geschoten ipv in de hoeken. Het duur tot en met de 26e minuut alvorens Bunde eindelijk weer eens doel trof en toen was de ban ook gebroken. voor de rust scoorde Bunde nogmaals 4 maal, 3x Madison en 1x Guusje, waarmee de ruststand op 0 -5 kwam te staan.

In de rust nogmaals aangegeven dat men veel meer via de buitenkanten moest spelen en voor het doel meer de rust moesten bewaren. Even kijken waar de doelvrouw stond en een hoek uitzoeken.

In de 2e helft werd er inderdaad wat meer via de buitenkanten gespeeld, nu was weer het probleem dat men veel te vroeg op doel schoot ipv nog een paar meter doorlopen en dan rustig een hoek uitzoeken. In de 2e helft werd er, ondanks de vele gemiste kansen, toch nog 7 maal doel getroffen, 1x Madison, 1x Guusje, 2x Giada, 2x Milou en 1x eefje. de tegenstander mocht ook nog 1 maal doeltreffen, waardoor de eindstand uiteindelijk op 1 - 12 gezet kon worden.
Als Bunde alle kansen benut had dan had het hier gemakkelijk 1 - 25 kunnen zijn, maar zoals wel vaker is de focus er niet altijd. Dit kan je in wedstrijden tegen sterkere tegenstanders wel opbreken, maar dat beseffen de meiden zelf ook wel.

Al met al een weer een mooie overwinning, proficiat.

De meiden die tegen Groene Ster MO17-1 hebben gespeeld zijn:
Gwen, Romy, Isa A, Isa K, Esri, Eefje, Isa P, Giada, Milou, Nika, Avesta, Madison, Philomene, Karen en Guusje

Afwezig:
Chelsey, Lisa, Noa, Kiki, Linn

Zaterdag 23-10-2021 hebben wij geen wedstrijd
Zaterdag 30-10-2021 uitwedstrijd tegen Leonidas Wolder MO17-1, aanvang 13:45 uur