Gehavend JO19-1 kan geen vuist maken

Eijsden JO19-1

10 oktober 2020 15:15

W. (Wil) Brouwers

Met een overwinning en twee nederlagen sloeg de balans voor Bunde JO19-1 vooralsnog de verkeerde kant op. Met de thuiswedstrijd tegen Eijsden kregen de mannen dus de mogelijkheid om die balans weer in evenwicht te brengen. Maar Eijsden is natuurlijk een geduchte tegenstander. En het feit dat Bunde maar liefst vier spelers moest missen, maakte de missie natuurlijk ook niet gemakkelijker. Naast de geblesseerde Sem M, moesten namelijk ook Lucas, Luka en Milan verstek laten gaan.

De wedstrijd kon niet slechter beginnen. Een foutje in de opbouw leverde namelijk al na ongeveer 15 seconden een 0-1 achterstand op. En dan loop je al meteen achter de feiten aan. Eijsden wreef zich in de handen. De roodhemden roken bloed en gingen direct op jacht naar meer. Na een kwartier spelen wisten ze de score al te verdubbelen en het zag er dus naar uit dat het een hele zware dobber zou gaan worden. Het ging erg moeizaam aan Bunde zijde. De groen/witten konden maar niet in de wedstrijd komen. Er ging simpelweg teveel fout. Dat Eijsden tien minuten voor rust op 0-3 kwam, paste eigenlijk helemaal in het beeld van de wedstrijd. Bunde kon er niks tegenover zetten. Het liet Eijsden de hele eerste helft combineren en nodigde de gasten van tijd tot tijd vriendelijk uit om het eens van afstand te proberen. Eijsden maakte maar wat graag gebruik van het aanbod en op die manier kwamen twee van de drie tegendoelpunten tot stand.

In de tweede helft kwam Bunde beter voor de dag. Het wilde zich absoluut niet naar de slachtbank laten leiden. De thuisploeg liet zich wat nadrukkelijker gelden. Eijsden had in de rust waarschijnlijk plannen gemaakt om eens lekker aan het doelsaldo te gaan werken, maar kwam daarbij bedrogen uit. Toen het na een kwartier nog niet had gescoord, sloop er warempel wat onderlinge irritatie in de ploeg. Dat zou het moment voor Bunde moeten zijn om toe te slaan. Maar het zat de jongens niet mee. Een vrije trap van Max ging via de lat over en Rodger kon een grote kans jammer genoeg niet verzilveren. Het tegendoelpunt bleef dus uit. Eijsden kreeg ook nog een dot van een kans maar Lars wist tot twee keer toe te redden. De wedstrijd golfde in de tweede helft weliswaar meer op en neer, maar Bunde was niet bij machte om het Eijsden echt lastig te maken. Kansjes voor de groen/witten bleven schaars. Eijsden wist wel nog een keer te scoren. De man die ook al de eerste drie doelpunten scoorde, mocht nog een keer van afstand aanleggen en was daarbij weer succesvol: 0-4.

Volgende week heeft Bunde O19 een weekje vrij. Over twee weken is er opnieuw een thuiswedstrijd. Dan tegen SCG. Hopelijk is de ziekenboeg dan niet meer zo vol als vandaag.