Dode spelmomenten nekken Bunde O19

Leonidas - W JO19-1

3 oktober 2020 15:00

Op zaterdag 3 oktober vertrok Bunde O19 gehavend naar Maastricht om het daar op te nemen tegen Leonidas O19-1. In de vorige wedstrijd was Sem M uitgevallen. Daar waar het eerst nog leek op een spierblessure, werd later in de week duidelijk dat het toch wel iets ernstiger was. De foto’s lieten namelijk een breukje in de heup zien. Sem zullen we dus jammer genoeg een tijdje moeten missen. En dat was nog niet alles. Want door de nieuwe coronamaatregelen moest Bunde ook nog eens met een zwaar uitgedund supporterslegioen naar Wolder. Alleen de chauffeurs waren welkom. Het weer speelde ook al niet mee: het was druilerig.

Druilerig was ook het begin van de wedstrijd. Bunde keek namelijk al heel snel tegen een achterstand aan. Bij de eerste hoekschop van de wedstrijd vloog de bal over alles en iedereen heen, maar helemaal achterin stond een Leonidas speler die zijn hoofd tegen de bal kreeg en hem richting kruising stuurde: 1-0. Bunde was even de weg kwijt, maar kwam langzaam maar zeker beter in de wedstrijd. Het probeerde zich terug in de wedstrijd te knokken en dat lukte ook. Het leverde een grimmige fase op waarbij de scheidsrechter af en toe vermanend moest optreden. Vreemd genoeg leverde dat Noah een gele kaart wegens praten op (al had hij het tegen een ploeggenoot). Bunde moest dus 10 minuten met een man minder spelen, maar bleef in die fase eigenlijk zonder moeite overeind. Kansen waren er in de eerste helft nog voor beide partijen. Bunde kreeg de grootste kans via Sem C maar hij wist het net helaas niet te vinden. Na 45 minuten werd de kleedkamer dus opgezocht met een onnodige 1-0 achterstand.

De tweede helft begon zoals ook de eerste begonnen was. Een snel tegendoelpunt uit een dood spelmoment. Dit keer mocht Leonidas net buiten het 16-meter gebied een vrije trap nemen. Lars werd op het allerlaatste moment het zicht ontnomen en kon daardoor niet meer handelend optreden. De bal ging mooi in de rechteronderhoek: 2-0. Dat was dus meteen na rust al een flinke mokerslag voor Bunde en een net zo flinke opsteker voor de thuisploeg. Jammer genoeg lukte het Bunde daarna niet meer echt om de rug te rechten. Het werd bij vlagen erg slordig en er was teveel onnodig balverlies. Dat hielp Leonidas van tijd tot tijd in het zadel. Ze konden er een paar keer heel gevaarlijk uitkomen. Via zo’n snelle tegenaanval werd ook de 3-0 op het scorebord gezet.

Na deze derde tegentreffer waren er in korte tijd twee grote kansen voor Juul. De eerste miste hij helaas, maar vlak daarna maakte hij het wel fraai af: 3-1. Bunde ging meteen op jacht naar de aansluitingstreffer. Maar helaas was het niet meer bij machte om Leonidas echt in de problemen te brengen. De Maastrichtenaren wisten wel nog een keer te scoren. Maar die 4-1 was eigenlijk alleen nog maar voor de statistieken.

Op de nederlaag viel niets af te dingen, maar jammer genoeg werd die ingeleid door twee onnodige tegendoelpunten op ongelukkige momenten. Hierdoor liepen onze jongens te snel achter de feiten aan en lukte het ze niet meer om dit recht te zetten. Volgende keer beter. Al zal dat ook zeker geen gemakkelijke wedstrijd worden. Dan komt Eijsden O19-1 namelijk op bezoek in Bunde.