Bunde MO17 blijft nog ongeslagen

Bekkerveld MO17-1

VV Bunde MO17-1

3 oktober 2020 15:15

Vandaag spelen wij onze 2e wedstrijd in de najaars competitie. Verleden week heeft SJO Krijtland helaas afgezegd, echter hebben onze meiden toch een wedstrijd gespeeld en wel tegen een groep zeer fanatieke ouders.

Maar dat was verleden weer. Nu de wedstrijd van deze week tegen Bekkerveld MO17-1. Tijdens de voorbespreking hebben de trainers aangegeven dat wij niet meer gaan kijken naar de tegenstander, maar dat wij ons eigen spelletje gaan spelen. Omdat dit voor ons het 1e jaar in de MO17 is en wij nog veel 14 jarige meiden in ons team hebben zitten, hadden wij verwacht deze seizoenshelft vaker achter da bal aan te moeten rennen. Maar gelukkig is dit niet zo en kunnen de meiden zeer goed mee.

Na wat gepuzzel denken wij weer een representatief start team op de been gezet te hebben. De start is veel belovend, de eerste de beste serieuze aanval is direct raakt. Een mooie pass van Karen op Madison wordt direct koelbloedig door laatst genoemde afgemaakt. Zo staat het al na 3 minuten 0 - 1.

Bunde heeft wederom het overwicht en laat de tegenstander de eerste 20 minuten alle hoeken van het veld zien. Het is wederom Madison die in de 8e en 18e minuut doel treft, 0 - 2 en 0 -3.

Na deze snelle voorsprong beginnen er wat meer slordigheden aan de kant van Bunde op te treden, slechte pases, slechte terugspeel ballen naar de keeper, verkeerde bal aannames van de keeper. Dit leidt in de 36e minuut dan ook tot een tegentreffer, 1 -3. De laatste paar minuten van de 1e helft waren de meiden helemaal de kluts kwijt en mogen wij van geluk spreken dat het bij deze ene tegentreffer blijft. Ruststand is 1 - 3.

In de rust hebben wij aangegeven dat de eerste 20 minuten goed waren en dat wij ons daarna weer aan de tegenstander aanpassen en dat komt ons spel meestal niet ten gunste. Wij hebben nogmaals aangegeven om het spel breed te houden en niet als F-spelertjes op een kluit te gaan voetballen, laat de bal het werk doen en dan komt het vanzelf goed.

De 2e helft ging de tegenstander wat meer druk zetten waardoor het spel zich voornamelijk op het middenveld afspeelde. Tot grote kansen leidde dit niet, achterin bij Bunde werd ook niets weggegeven. Er was dan ook een eigen goal voor nodig om weer te scoren. In de 59e minuut werd een voorzet van Madison door de tegenstander in eigen goal gewerkt, 1 - 4. Nu was de ban gebroken en kreeg Bunde weer de overhand. Binnen 10 minuten werd de marge, door doelpunten van Milou (22') en Madison (36') vergoot tot 5. In het laatste kwartier speelde Bunde weer als op hun best, mooi combinatie voetbal en kansen die helaas niet altijd verzilvert werden (bal op de paal van Milou naar een zeer mooie aanval tussen drie speelsters).

Dit was tevens de eindstand, 1 - 6.

De speelsters aan Bunde kant waren:

Gwen, Romy, Isa K., Karen, Linn, Noa, Avesta, Milou, Madison, Giada, Philomene, Lisa, Valerie, Isa P. en Nika.

Volgende week thuis tegen Weltania MO17-1, aanvang 15:15 uur. Helaas zonder publiek (net zoals vandaag).