Bunde MO17-1 wint eerste bekerwedstrijd

... (schot)

Groep 1 16

29 augustus 2020 13:15

He, he, eindelijk hebben wij weer een wedstrijd, de laatste wedstrijd dateert alweer van 7 maart 2020.

Afgelopen seizoen hebben wij als MO15 een goed seizoen gehad, 4e in de najaars reeks, gedeelde 1e in de voorjaars reeks en nog actief in de beker (kwart finales).

Dit jaar proberen wij het bij de MO17. Helaas is Britt gestopt, maar daar tegenover staat dat Giada ons team komt versterken.

Nu de wedstrijd.

Onze eerste tegenstander is ST SJO Krijtland/SJO BMR/ SJO Heuvelland MO17-1. Wij weten niet wat ons dit jaar te wachten staat, de overstap van MO15 naar MO17 is al een uitdaging op zicht. Worden wij hier wekelijks afgeschoten of kunnen wij toch nog redelijk mee in deze leeftijds klasse, wij zullen het zien.

De meiden zijn allemaal zeer gedreven en gemotiveerd en zijn ook allemaal ruim op tijd aanwezig voor onze voorbereiding. Vanaf minuut 1 gaan de meiden er volop in. Dit leidt in de 4e minuut al tot een grote kans voor Madison, echter haar lobje eindigt op de paal. Een paar minuten later is het dan wel raak, in een scrimmage voot het doel voor de tegenstander trekt Avesta aan het langste einde en zij kan de score openen, 1 - 0,

Bunde blijft drukken en heeft ook het meeste balbezit. Dat wil niet zeggen dat de tegenstander kansloos, zij kunnen er af en toe gevaarlijk uitkomen, maar gelukkig staat onze verdediging goed en staat Gwen een goeie partij te keepen. Bunde kan voor rust nog 2 maal (2 maal Madison) doel treffen, en in één van de gevaarlijke aanvallen van de tegenstander kunnen zij ook scoren, russtand is 3 - 1.

De rust komt als geroepen, sommige meiden zijn redelijk vermoeid en kunnen even bij komen.

De draad wordt weer opgepakt en binnen een kwartie kan Bunde de marge vergroten, Madison treft 2 maal doel,, 4 - 1 en 5 - 1. Doordat beide teams vermoeid raken komt nu een periode aan van veel balverlies en hele grote gaten tussen de voorlinie en de achterlinie.

In de voorlaatste minuut kan de tegenstander ook nog doel treffen, 5 - 2. Direct van de aftrap zet Madison nog één maal aan en brengt de marge weer op 4 doelpunten, eindstand 6 - 2.

De speelsters aan Bunde kant waren:
Gwen, Isa K., Philomene,  Isa A., Romy, Noa, Linn, Esri, Karen, Nika, Madison, Giada, Milou en Avesta.

Meiden klasse gedaan, proficiat. Volgende week geen wedstrijd, zaterdag 05-09-2020 uit tegen ST LHC/UOW'02 MO17-1.