Bekeravontuur JO15-1 eindigt in vierde ronde

Assist: Sem Custers

Groep 2 A

2 april 2019 19:00

Na de eerste drie bekerrondes te hebben overleefd, stond er in de vierde ronde een echte kraker op het programma voor Bunde JO15-1. Heer JO15-1 kwam op bezoek in Bunde en dat is uitgerekend de ploeg die in de competitie samen met Bunde nog ongeslagen is. Over twee weken treffen de ploegen elkaar weer. Dan in competitieverband in Heer. Nu hadden beide teams dus de gelegenheid om elkaar al een beetje in de kaarten te kijken. Of misschien wel op het verkeerde been te zetten… wie weet. Maar het ging in deze bekerwedstrijd natuurlijk wel om het echie.

Het regende pijpenstelen toen scheidsrechter Eric de wedstrijd op gang floot. En al snel werd duidelijk dat Bunde vandaag alle zeilen bij moest gaan zetten. Al na twee minuten spelen mocht een speler van Heer helemaal vrij inkoppen na een corner. Gelukkig ging de bal naast. Niet veel later kreeg diezelfde speler de bal niet goed onder controle anders had hij een vrije doortocht naar de goal van Lars gehad. En na een kwartier zette Heer een goede aanval over rechts op waarna de voorzet van dichtbij net naast werd getikt. De alarmbellen gingen rinkelen aan Bunde zijde. Vandaag moest er tot aan het gaatje gegaan worden. In de 23e minuut mocht Bunde haar eerste corner nemen. Die leverde niks op. Of het moet al de levensgevaarlijke counter geweest zijn die daarop volgde. Heer rukte in no-time op richting het doel van Bunde, maar de trekker werd misschien iets te gehaast overgehaald waardoor het schot over ging. Vijf minuten later stond er een Heer speler oog in oog met Lars, maar onze keeper wist redding te brengen. Het was echt alle hens aan dek voor Bunde. Toch probeerden de groen/witten het ook wel. Ook de thuisploeg dreigde enkele keren gevaarlijk te worden. Maar Heer was zo slim om in die situaties te kiezen voor een overtreding die dan net voldoende was om de aanval af te breken. Op slag van rust schoot Sem M na exact zo een situatie de bal over uit een vrije trap. De conclusie na de eerste 35 minuten was duidelijk: Bunde werkte weliswaar hard, maar mocht van geluk spreken dat het met 0-0 de rust haalde.

In de tweede helft begon Heer met 10 spelers. Dat had te maken met een gele kaart in de eerste helft waarbij de betreffende speler eigenlijk het veld voor vijf minuten had moeten verlaten. Dit werd in de rust alsnog rechtgezet door de scheidsrechter. Bunde liet meteen zien dat het met andere intenties uit de kleedkamer was gekomen. De thuisploeg meldde zich nadrukkelijk op de helft van Heer en dat leverde na 10 minuten spelen een levensgrote kans op. Sem M vond zijn naamgenoot en hij leek het klusje te kunnen klaren. Helaas kon de keeper nog net voorkomen dat de bal van Sem C in het doel terecht kwam. Nog geen minuut later had Bunde wederom pech. Sem M werd diep gestuurd en de keeper twijfelde of hij wel of niet moest uitkomen. Hij kwam daardoor te laat en Sem stiftte de bal mooi over hem heen, maar jammer genoeg viel de bal op de lat. Bunde zette vlak daarna nog maar eens aan en toen had het wel resultaat. Via een afgeslagen aanval van Heer kwam de bal op het middenveld bij Sem C. Hij had een fantastische dieptepass op de andere Sem in huis en dit keer was het wel kassa. Sem omspeelde de keeper en schoot de bal in het lege doel: 1-0! Op basis van dat eerste kwartier na rust een verdiende voorsprong. Maar een minuut of vijf later brak een gekke fase aan. Een speler van Heer kreeg geel wegens commentaar op de leiding en moest voor vijf minuten naar de kant. Uitgerekend in die vijf minuten sloegen de gasten genadeloos toe. Binnen een tijdsbestek van 180 tellen was het twee keer raak. Eerst mocht een Heer speler wel heel gemakkelijk wegdraaien in het zestien meter gebied. Dat deed hij dan ook en hij schoot hard raak. Vlak daarna een bijna identieke situatie. Lars kon in eerste instantie het schoot nog keren, maar in de rebound ging de bal er toch nog in. En zo was het dus opeens 1-2. Tussen die twee doelpunten door had Sem M nog een vrije trap rakelings over geschoten. Er gebeurde dus van alles. Bunde leek van slag, was niet meer rustig aan de bal en daardoor kwamen er meer en meer slordigheden in het spel. Een kleine tien minuten voor tijd werd de wedstrijd definitief beslist. Een hoekschop kwam helemaal achterin bij de kleinste man van Heer terecht. Hij had alle tijd om de bal aan te nemen en het schot dat volgde ging erin: 1-3. Sem C kon daarna nog een keer oprukken richting het vijandelijke doel maar zijn schot ging over. Vlak voor tijd kreeg Heer nog een enorme kans op een vierde treffer, maar die bleef uit.

En zo eindigt het bekeravontuur voor Bunde dus in de vierde ronde. De mannen hebben gevochten voor wat ze waard waren, maar de tegenstander was beter en de overwinning van Heer was gezien het spelbeeld over 70 minuten terecht. De toeschouwers zagen een leuke, spannende en dynamische wedstrijd. Complimenten aan beide teams, maar ook aan scheidsrechter Eric die een prima wedstrijd floot. Over twee weken treffen beide teams elkaar dus weer. Voor Bunde een uitgelezen mogelijkheid om de nederlaag van vandaag recht te zetten. Al zal dat niet gemakkelijk worden. En ook dan gaat het om het echie: de winnaar van die wedstrijd doet goede zaken in de strijd om het kampioenschap.