Zevenklapper voor Bunde JO-15-1

Daan Iezzi (intikker)
Assist: Sem Mares

23 februari 2019 12:30

Na de uitzege bij Alfa Sport en een weekje rust moesten de mannen van Bunde JO15-1 naar Geleen om het in hun tweede competitiewedstrijd op te nemen tegen RKFC Lindenheuvel-Heidebloem Combinatie JO15-1. Het was stralend weer en dus leken de omstandigheden ideaal voor een lekker potje voetbal. Je waande je bijna op een mooie middag in mei. Maar het was wel degelijk gewoon februari en dat is de maand waarin Nederland te maken heeft met een heuse griepgolf.  En helaas moesten in de week voorafgaand aan de wedstrijd ook een paar van onze jongens de schoolbanken noodgedwongen verruilen voor het bed. Op zaterdag voelden de meeste zieken zich wel alweer iets beter, maar Bunde toog met een verre van fitte selectie richting Geleen. Finn en Jeremy moesten de wedstrijd door blessures aan zich voorbij laten gaan. Dat betekende dat de groen/witten slechts één speler op de reservebank hadden zitten.

Tijdens de wedstrijd bleek al snel dat niet iedereen het normale niveau haalde. Bunde speelde rommelig en met name de passing was van tijd tot tijd beneden de maat. Toch was de eerste kans van de wedstrijd voor de gasten. Na zeven minuten spelen kon Sem M oprukken richting de goal van Lindenheuvel maar zijn inzet ging net naast. Een minuut later zagen we een vrijwel identieke situatie, maar opnieuw wilde de bal er niet in. Ondanks het feit dat niet alles even goed lukte, was Bunde wel de bovenliggende partij. Het voerde de druk op het vijandelijke doel op en dit leverde na 12 minuten spelen resultaat op. Luka had een prachtige dieptepass om Sem C in huis en hij faalde oog in oog met de keeper niet: 0-1. Er veranderde gedurende het verdere verloop van de eerste helft niet veel aan het spelbeeld. Bunde was zonder groots te spelen beter dan Lindenheuvel, al meldde de thuisploeg zich ook een paar keer nadrukkelijk voor het doel van Lars. Maar gevaarlijk werd het eigenlijk nooit. Aan de andere kant was Bunde wel nog een paar keer dreigend en in de 20e minuut wist het de score te verdubbelen toen Sem C vanaf de rand van het 16-meter gebied de 0-2 binnenschoot. Vlak daarna leek het griepvirus toch zijn tol de eisen bij onze captain. Guy moest zich met buikklachten laten vervangen en maakte vanaf zijn plek in de defensie rechtstreeks de gang richting het toilet. Hij kwam in het verdere verloop van de eerste helft niet meer in actie. Gelukkig verdwenen de klachten in de rust en stond hij bij het begin van de tweede helft gewoon weer op het veld.

In dat tweede bedrijf wilde Lindenheuvel natuurlijk alles op alles zetten om terug te komen in de wedstrijd. Het ging nadrukkelijk op zoek naar de aansluitingstreffer maar Juul, Alec, Theon en Guy hadden de boel onder controle. Ze gaven achterin niets weg. Bunde was een paar keer levensgevaarlijk in de counter. Dat leverde aanvankelijk nog niet het gewenste resultaat op, maar toen Sem C na 18 minuten Bunde met een droge knal op 0-3 zette, was de wedstrijd beslist. Het verzet van de thuisploeg was daarmee grotendeels gebroken en Bunde ging nu nog meer de aanval zoeken. Dat leverde in de laatste tien minuten nog vier doelpunten op. In de 25e minuut schoot Sem M vanuit een onmogelijke positie raak (op de achterlijn ter hoogte van de punt van het 16-meter gebied). Een bijzonder fraaie 0-4 dus. Bij de thuisploeg waren de hoofdjes toen al lang gaan hangen en hier een daar hing er zelfs een tong uit de mond. Bunde bleef de bal lekker rondtikken en stuurde de thuisploeg in die fase van de wedstrijd van hot naar haar. In de 28e minuut maakte Sem C er op aangeven van zijn naamgenoot 0-5 van. En drie minuten voor tijd schoot Sem M vanaf randje 16 de 0-6 tegen de touwen. Daarmee was de koek nog steeds niet op. Het slotakkoord was namelijk voor Daan. Hij kwam in de winterstop over van JO13-1 en deed dus pas voor de tweede keer mee met zijn nieuwe team. Net als tegen Alfa Sport speelde hij een prima wedstrijd en in de slotseconden kreeg hij loon naar werken toen hij op de juiste plek stond om een strakke voorzet van Sem M binnen te werken. Daarmee werd de eindstand bepaald op 0-7. Gefeliciteerd met deze zevenklapper mannen!