Bunde JO15-1 pakt volle buit in Geleen

... (kopbal)
... (schot)

11 mei 2019 13:00

Na het gelijke spel van vorige week tegen laagvlieger Daalhof kan Bunde O15-1 zich eigenlijk geen puntverlies meer veroorloven als het mee wil blijven strijden om het kampioenschap. Om in de race te blijven, moest het zichzelf simpelweg in Geleen de drie punten cadeau doen tegen FC Geleen Zuid O15-2. Dit team bivakeert met zes punten uit zes wedstrijden in het onderste gedeelte van de ranglijst. Maar dat zegt natuurlijk niet alles want de tegenstander van vorige week had toen zelfs nog minder punten bij elkaar gesprokkeld. De opdracht was duidelijk: drie punten mee naar huis nemen.

Bij Geleen Zuid liepen zowel in de voor- als achterhoede een paar grote en stevige knapen rond. Maar met name die in de achterste linie waren in de beginfase nog niet helemaal bij de les. Al na drie minuten spelen was er een goede kans voor Sem C maar zijn schot ging naast. Twee minuten later mocht Sem M een vrije trap aan de zijkant van het veld nemen. Zijn hoge voorzet kwam helemaal achterin bij Noah terecht. Hij bedacht zich niet en knalde fraai de 0-1 tegen de touwen. Een lekker begin dus.  Bunde bleef vervolgens het betere van het spel houden maar de thuisploeg liet zich zeker niet onbetuigd. Beide ploegen speelden op de aanval en het spel golfde daardoor lekker op en neer. Bunde was met name technisch beter, maar het bleef opletten geblazen met het opportunistische spel van Geleen Zuid. De thuisploeg kreeg na 25 minuten spelen de eerste echte grote kans toen één van de grote mannen van achteruit mee opstoomde en alle vrijheid kreeg om uit te halen (naast). Uit de aanval die daarop volgde, verdubbelde Bunde de score. Luka had een mooie opening in huis op Sem M en hij leverde een panklare voorzet af op Sem C: 0-2. Op slag van rust deed Geleen Zuid iets terug. En hoe! Vanaf tenminste 30 meter haalde de speler die eerder al naast had gemikt verwoestend uit en zijn schot vloog prachtig in de bovenhoek. Lars zag de bal pas toen die al lang de doellijn had gepasseerd en kon de 1-2 dus niet voorkomen. En zo was Geleen Zuid met de aansluitingstreffer weer terug in de wedstrijd. Tenminste, dat dacht iedereen. Maar Bunde stelde vanaf de aftrap meteen orde op zaken. Daan zette goed door op rechts en bediende Sem M. Hij knalde vanaf de rand van het 16-meter gebied raak. De 1-3 viel op een heerlijk moment, want luttele seconden later floot de goed leidende scheidsrechter voor het rustsignaal.

Bunde kwam in de tweede helft goed uit de startblokken. Al na twee minuten spelen kopte Sem C een voorzet van zijn naamgenoot binnen. En een minuut na de 1-4 viel ook de 1-5 toen diezelfde Sem C na een dieptepass van Sem M alleen voor de keeper verscheen. Wedstrijd gespeeld zou je denken. Maar eerder in de week dacht men dat ook in Amsterdam en iedereen weet hoe dat  eindigde. Ook de thuisploeg putte blijkbaar moed uit dat gegeven want opgeven bleek niet in het Geleense woordenboek te staan. In de negende minuut mocht Geleen Zuid een corner nemen en uiteraard werd daarbij gezocht naar de lange mensen. En één van hen werd ook gevonden. Hij kopte de bal via de grond achter Lars: 2-5. Daarmee was natuurlijk nog steeds niks aan de hand. Bunde had vanaf de aftrap pech dat een schot van Sem M op de lat terecht kwam. En een minuut later hadden de groen/witten weer pech. Dit keer omdat Geleen Zuid de 3-5 binnen schoot en met nog 25 minuten te gaan de marge dus terugbracht tot twee. De mannen uit Geleen geloofden er nog steeds in en stuurden steeds meer troepen mee naar voren. Achterin werd gelukkig alles goed georganiseerd en de middenvelders droegen ook hun steentje bij als er verdedigd moest worden. Maar het bleef niet alleen bij verdedigen. Bunde deed er op haar beurt ook alles aan om de score uit te breiden. Er kwamen ook voldoende mogelijkheden. Maar de keeper van Geleen Zuid had een paar goede reddingen in huis. De klok tikte echter door en Geleen Zuid kreeg geen echte grote kansen meer om terug in de wedstrijd te komen. Drie minuten voor tijd scoorde Bunde nog een zesde keer. Na een goede actie van Sem M was het Sem C die raak schoot en de eindstand op 3-6 bepaalde.