JO15-1 blijft ongeslagen na winst op Scharn JO15-3

... (penalty)
Sem Mares (schot)

30 maart 2019 13:15

Een stralend zonnetje, blauwe lucht en een lekker briesje… je zou bijna denken dat alle ingrediënten voor een heerlijke voetbalmiddag aanwezig waren. Qua omstandigheden was dat ook wel zo, maar de aanloop naar de thuiswedstrijd tegen Scharn JO15-3 was verre van ideaal voor Bunde JO15-1. Alec kon er jammer genoeg niet bij zijn, Chris had wegens ziekte de hele week niet getraind, Jeremy is langdurig geblesseerd (maar wel aanwezig om de mannen aan te moedigen), Sem M had MVV-Volendam aan zich voorbij laten gaan omdat hij verre van fit was, Luka klaagde in de warming up over pijn aan de knie en ook de liesblessure van Finn blijft hem parten spelen. Laatstgenoemde zou dan ook niet in actie komen maar Luka en Sem M verschenen wel aan de aftrap. En uitgerekend zij zouden gedurende de wedstrijd een hoofdrol gaan opeisen…

Bunde wilde er alles aan doen om de ongeslagen status te behouden. Het trok dan ook meteen het initiatief naar zich toe. Dat leverde aanvankelijk nog geen grote kansen op. Pas in de achtste minuut veerden de toeschouwers voor het eerst op toen een speler van Scharn de bal nog net voor de lijn kon weghalen nadat die bij het uitverdedigen ongelukkig op een rug terecht was gekomen en richting goal caramboleerde. Bunde bleef aandringen maar Scharn bleef zonder al te veel problemen overeind. Nadat eerst nog een gevaarlijke corner niks had opgeleverd en een schot van Jordy net naast ging, kwam Bunde na zeventien minuten spelen toch op voorsprong. Luka kwam aan de rechterkant van het veld in balbezit na een ingooi en slalomde richting 16-meter gebied. Hij kon heel ver doorlopen en zag Sem M naast hem helemaal vrij staan. Luka legde prima terug en Sem M haalde de trekker genadeloos over: 1-0. Bunde wilde meer. Het kreeg binnen een tijdsbestek van twee minuten twee levensgrote kansen. Zowel Sem C als Sem M kwamen oog in met de keeper te staan, maar de doelman van Scharn hield zijn ploeg op de been. Al had hij wel het geluk dat beide Semmen vergaten een hoekje uit te zoeken. Op slag van rust was Scharn voor de eerste keer echt gevaarlijk. De bal bleef verraderlijk lang hangen in het doelgebied van Lars en het leek een ware scrimmage te gaan worden. Toen een Scharn speler op goal kon schieten, kon Lars met een voet redden en daarna kreeg hij hulp van een van zijn verdedigers die de bal over de achterlijn schoot. De hoekschop leverde niks meer op voor Scharn en scheidsrechter Stephan floot vervolgens voor de rust.

De tweede helft begon meteen goed voor Bunde. Al na twee minuten spelen werd de score namelijk  verdubbeld. Sem M zette vanaf eigen helft een prachtige solo op, stuurde meerdere Scharn spelers het bos in en had op de achterlijn een perfecte voorzet in huis. Youri stond op de goede plek en hoefde maar tegen de bal aan te lopen. En zo was het dus al snel 2-0. Maar twee minuten later kreeg Scharn een uitgelezen mogelijkheid om terug in de wedstrijd te komen. Het mocht namelijk een (terecht gegeven) strafschop nemen. De doelman van Scharn meldde zich om dit klusje te klaren. Hij stuurde zijn collega keeper de verkeerde hoek in en zo was het dus opeens 2-1 en was er weer hoop voor Scharn. De rood/witten gingen in hun jacht op de gelijkmaker nadrukkelijker op de helft van Bunde spelen. Echte kansen kwamen daar echter niet uit voort. Bunde pakte de draad weer op en vijf minuten na de aansluitingstreffer werd de marge weer twee toen Sem M de bal eerst prachtig aannam en vervolgens verwoestend vanaf een metertje of twintig uithaalde. De bal vloog er prachtig in, al ging de doelman van Scharn niet helemaal vrijuit.

Na de 3-1 gebeurde er geen noemenswaardige dingen meer. Bunde kreeg nog wel een paar kleine kansjes, maar kon de score niet verder opvoeren. Omdat ook Scharn verder geen potten meer kon breken, bleef het bij 3-1. Al met al een leuke, sportieve wedstrijd waarbij de thuisploeg eigenlijk geen moment in de problemen is geweest en dus een verdiende overwinning boekte. Proficiat!