SCG JO15-1 - VV Bunde JO15-1

Sem Mares (intikker)
Luka Scheffers (intikker)

1 december 2018 13:30

Na de overwinning  vorige week tegen Hellas zou zaterdag 1 december nog wel eens een memorabele dag kunnen worden voor de mannen van Bunde JO15-1. Bij puntverlies van de nummer twee (GSV/Schimmert JO15-1) zou Bunde bij een overwinning tegen SCG JO15-1 zeker zijn van het kampioenschap. GSV/Schimmert moest op bezoek bij RKUVC en trapte anderhalf uur eerder af. In Gronsveld werd geprobeerd contact te leggen met bekenden in Ulestraten en nog voordat de mannen aan de warming up begonnen wist Juul al te vertellen dat RKUVC met rust op een 2-0 voorsprong stond. De eerste berichten waren dus gunstig. En het werd nog veel gunstiger want nog voordat SCG-Bunde begon, sijpelde de 5-1 einduitslag door in de kantine in Gronsveld. Alleen… dit wisten onze matadoren zelf nog niet. Zij begonnen dus aan de wedstrijd met in het achterhoofd de wetenschap dat GSV/Schimmert best nog terug in de wedstrijd zou kunnen komen tegen RKUVC. De taak voor Bunde was, onafhankelijk van het eindresultaat in Ulestraten, duidelijk: winnen.

Jammer genoeg konden Jeremy en Finn niet meespelen in deze belangrijke wedstrijd. Maar ze waren wel present om hun collega’s aan te moedigen. Top! Omdat we door hun afwezigheid geen wisselspelers hadden, kwam Raf van JO13-1 na de wedstrijd van zijn eigen team nog naar Gronsveld om toch een speler op de bank te hebben voor het geval dat nodig zou zijn. Dankjewel Raf!

En dan de wedstrijd. Bunde schoot meteen goed uit de startblokken. Vanaf de aftrap was er meteen al een grote kans voor Sem M en in diezelfde minuut zagen we ook een goed schot op goal van Sem C. Bunde bleef aandringen en zette SCG met de rug tegen de muur. En al na drie minuten werd de score geopend toen Sem M vanaf een metertje of twintig prachtig raak schoot: 0-1! Bunde bleef de lakens uitdelen en had pech dat een klutsbal uiteindelijk na een inzet van Noah nog net van de lijn kon worden gehaald. Niet veel later ging een kopbal van Luka rakelings over. Het spel speelde zich constant af op de helft van SCG. De thuisploeg kwam er niet aan te pas en Bunde produceerde de ene na de andere aanval. Maar de omstandigheden waren verre van perfect. De grasmat lag er slecht bij, het was koud, het waaide flink en de bal was vele malen zwaarder dan gebruikelijk is in deze leeftijdscategorie. Met name de hobbelende bal was een belemmering voor onze jongens om hun geliefde spelletje te spelen. Toch maakten de groen/witten er het beste van en speelden ze gezien de omstandigheden een puike wedstrijd. Na een half uur spelen werd de score verdubbeld. De goed spelende Chris gaf een mooi steekpasje op Noah en zijn voorzet werd door Sem M binnen geschoten. En zo werd de ruststand bepaald op 0-2.

In de kleedkamer kregen de mannen te horen dat GSV/Schimmert met 5-1 op de broek had gekregen in Ulestraten. Direct realiseerden de jongens zich dat er niet meer veel fout zou kunnen gaan. Ze hadden niks te duchten gehad van SCG in de eerste helft. Het zag er absoluut niet naar uit dat de thuisploeg terug in de wedstrijd zou kunnen komen. Maar een snel derde doelpunt was natuurlijk wel wenselijk om aan alle onzekerheid een einde te maken. Maar dat derde doelpunt liet nog een hele poos op zich wachten. Het was inmiddels gaan regenen en de omstandigheden werden dus alleen maar zwaarder. Maar net als in de eerste helft kon SCG geen vuist maken. Bij de spaarzame momenten dat ze over de middenlijn kwamen, stonden daar steeds onze verdedigers Alec, Guy, Theon of Juul om de aanval in een vroeg stadium te onderscheppen. En zij beperkten zich niet alleen tot verdedigen! Ze lieten zich ook regelmatig in aanvallend opzicht zien. En af en toe waren ze zelfs zo vriendelijk om keeper Lars een bal te gunnen. Want van SCG kreeg Lars niet één schot op doel. Luka heerste centraal op het middenveld en aan de buitenkanten zetten Chris en Youri hun beste beentje voor. En voorin waren beide Semmen en Noah constant een plaag voor de SCG-verdediging. Halverwege de tweede helft viel Raf in en ook hij deed nog een duit in het zakje. Na dertig minuten spelen was hij namelijk attent toen een vrije trap van Luka niet goed werd weggewerkt door SCG. Van dichtbij kon hij de 0-3 in het netje schieten. En daarmee was het kampioenschap definitief een feit!

Na afloop werd er koers gezet naar de kantine in Bunde om daar nog even een feestje te vieren. Trainer Pascal sprak zijn manschappen toe en vertelde o.a. over de groei van alle spelers en de potentie die er nog is om ook een klasse hoger tot goede resultaten te komen. Hij reikte aan alle spelers een mooie beker uit ter herinnering aan dit kampioenschap en onder de klanken van ‘We are the champions’ gingen de jongens nog een keer uit hun dak op een manier zoals alleen pubers dat kunnen ;-) Spelers, trainers en begeleiders: van harte gefeliciteerd!!!

Volgende week is er nog een laatste uitdaging: winnen van IBC ’03 om zo ook nog het woord ongeslagen aan het woord kampioen te kunnen toevoegen.