JO15-1 op titelkoers na winst op Hellas

Assist: Sem Mares
Sem Mares (schot)

24 november 2018 13:15

Met nog drie wedstrijden voor de boeg breekt voor Bunde JO15-1 de beslissende fase in de competitie aan. De eerste zes wedstrijden werden allemaal in winst omgezet en Bunde staat zodoende fier op kop in haar klasse. De tegenstander van afgelopen zaterdag, Hellas JO15-1, was lange tijd de grootste concurrent in de strijd om het kampioenschap, maar haakte af nadat het niet tot winst wist te komen tegen SCG en GSV/Schimmert. Voor Hellas was het dus alles of niets. Alleen bij winst zou de ploeg zich handhaven in de bovenste regionen van het klassement.

Scheidsrechter Jasper floot de wedstrijd op deze druilerige zaterdagmiddag een kwartiertje later dan gepland op gang. Het was Bunde dat meteen het initiatief nam. Daar waar eerder nog wel eens wat tam werd gestart, waren de mannen nu vanaf minuut 1 bij de les. Bunde liet de bal goed rond gaan en ging meteen op zoek naar de openingstreffer. Hellas kwam er aanvankelijk niet aan te pas. Maar toen de gasten na acht minuten spelen voor de eerste keer in het zestien meter gebied van Bunde opdoken, was het wel meteen raak. Een voorzet van links werd via een groen/witte rug van richting veranderd en viel voor de voeten van een Hellas speler. Die wist wel raad met dit buitenkansje en zette Hellas tegen de verhouding in op een 0-1voorsprong. Bunde was niet onder de indruk. De mannen zochten de aanval weer op en vier minuten later was het alweer gelijk. Jordy lanceerde Sem M op links en zijn voorzet bereikte Noah die bij de tweede paal van dichtbij de 1-1 tegen de touwen schoot. Bunde bleef vervolgens de betere ploeg, maar het lukte helaas niet om de tweede treffer te maken. Sem C was er na twintig minuten spelen wel heel dichtbij. Iedereen telde zijn inzet van dichtbij eigenlijk al, maar de (goede) keeper van Hellas wist fraai te redden. In het verdere verloop van de eerste helft bleef Bunde de bovenliggende partij. Hellas probeerde het af en toe wel, maar was niet bij machte om de thuisploeg pijn te doen. Verder dan een vrije trap die Lars eenvoudig kon pakken, kwamen de gasten niet. Bunde echter ook niet en zo was het met rust dus 1-1.

In de tweede helft liet Bunde zien dat het kost wat kost wilde winnen. Bunde bleef beter dan Hellas maar een tweede doelpunt maken, bleek nog niet zo gemakkelijk te zijn. En dan blijft het oppassen geblazen voor een counter. En die kwam er.  Nadat Sem M een corner op de buitenkant van de paal had geschoten, doken de gasten na twintig minuten uit het niets gevaarlijk op in de zestien van Bunde. Er waren maar twee Hellas spelers betrokken bij deze aanval, maar in een zee van groen/witte spelers werd het opeens wel onnodig gevaarlijk. Het liep gelukkig goed af. Op de spaarzame momenten dat Hellas daarna nog iets probeerde stond Bunde steeds goed. Met name de kleinste man van het veld, Finn, liet steeds zien dat er niets te halen viel in Bunde. Hij wist heel wat ballen te onderscheppen. Bunde bleef onder aanvoering van Luka de lakens uitdelen en bleef jagen op een tweede treffer. Hellas kwam er eigenlijk niet meer aan te pas en beperkte zich vooral tot het verdedigen van de 1-1 stand. En dat leek nog te lukken ook. Met de nadruk op leek. Want vijf minuten voor tijd viel dan toch die tweede goal. Sem M had al diverse keren zonder succes van afstand op doel geschoten, maar kreeg toch zijn ‘moment of fame’. Hij liet de keeper, nadat de bal nog even licht werd getoucheerd, van dik twintig meter afstand kansloos. Een fraaie maar bovenal verdiende treffer. Twee minuten later was Bunde nog heel dichtbij een derde doelpunt toen een inzet van Chris via de lat over het doel ging. Hellas perste er in de slotfase nog een laatste counter uit. Een van de spelers rukte op richting de goal van Lars. Hij produceerde even buiten het zestien meter gebied een goed schot op doel, maar onze doelman wist het schot te keren. De corner die daarop volgde leverde geen gevaar meer op. Na een minuut of vier blessuretijd vond de scheidsrechter het welletjes en kon Bunde niet alleen opnieuw drie punten aan het totaal toevoegen, maar mocht het nu ook langzaam maar zeker het k-woord hardop gaan uitspreken.

Bunde heeft nu zes punten voorsprong op nummer 2 GSV/Schimmert. Beide ploegen moeten nog twee wedstrijden spelen. In theorie kan Bunde dus komende zaterdag in Gronsveld het kampioenschap veilig stellen. Dan moet wel gewonnen worden van SCG JO15-1. En dat wordt nog een uitdaging op zich. SCG wisselde namelijk zwakke resultaten af met hele goede. Zo werd maar nipt verloren van Schimmert (1-0) en Hellas en RKUVC werden zelfs op een gelijkspel gehouden. Bunde kan alle steun goed gebruiken. Supporters (incl. toeters en bellen uiteraard) zijn dus van harte welkom om de matadoren te komen aanmoedigen. De wedstrijd begint om 13.30 uur.