VV Bunde JO13-1 - ST GSV'28/Schimmert JO13-1

ST GSV'28/Schimmert JO13-1

... (vrije trap)

10 november 2018 11:45

We schrijven zaterdag 10 november 2018. Onze 6e wedstrijd van deze competitie staat op het punt te beginnen.
Onze vorige 5 wedstrijden zijn allemaal op een meer dan voortreffelijke manier gewonnen. De kopjes staan, voor mijn gevoel, wat té ontspannen, waarschijnlijk een gevolg van de behaalde resultaten.
Maar, zoals ze zeggen, “in het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst.”
En dat zou ook snel genoeg gaan blijken…… De tegenstanders zagen er stuk voor stuk, gedreven uit, klaar voor de strijd.

Het fluitsignaal voor hete begin van de wedstrijd verstoorde de rust enigszins, maar vanaf dat moment liepen onze groen-witten al achter de feiten aan! Schimmert was niet naar Bunde afgereisd voor een gezapig potje voetbal. Nee, ze gingen vanaf de eerste seconde vol voor iedere bal! Iets wat onze spelers, nog, niet op konden brengen. Al met al duurde het 8 snelle minuten totdat we een vrije trap tegen kregen vanwege een onnodige handsbal. De daaropvolgende vrije trap werd, op een meer dan volwassen manier, vanaf een metertje of 25, bij de 2e paal, vlak onder de lat in de kruising gelegd! 0-1 …dat laten we hem de rest van zijn leven nog eens 223 keer per dag doen en dan zal hem dat nooit meer zo lukken, maar hij zat er lekker in en we keken tegen een verdiende achterstand aan. Daar waar we dachten dat onze strijders nu wel wakker waren en bij de les zouden zijn, was niks minder waar. Door het goede samenspel van de tegenstander bleven we achter de bal en de tegenstander aan lopen. Na 22 minuten resulteerde dit in een verdubbeling van de achterstand. 0-2. Wat er ook gedaan werd, niks had het beoogde effect.
De wissels die werden toegepast mochten ook niet baten. Door het inbrengen van vers bloed, moest er weer even aan de veranderde situatie gewend worden, Iets dat de tegenstander goed wist uit te buiten! 0-3
Gelukkig was de rust nabij…….

Na het naar binnen slurpen van de nodige E-nummers vermomd als limonadesiroop, konden we de energie boost omzetten in wat actie! Nadat Raf B de bal als linkshalf goed wist te veroveren, kon hij de bal mooi tussen de verdediging van Schimmert doorspelen, op de vrijlopende Julian, die eindelijk 2 millimeter ruimte kreeg van zijn persoonlijke klopgeest. Julian wist op zijn eigen slinkse en soms ook voor hem, onnavolgbare wijze, de uitstekend keepende doelman te verschalken. 1-3
Even leek het erop dat we weer wat beter in de wedstijd kwamen, maar de E-nummers waren al snel weer uitgewerkt, helaas. Voor we het wisten hadden we de 1-4 en de 1-5 om de oren.
Schimmert kwam als terechte winnaar van het veld, vooral omdat ze veel feller waren en voor elke bal wilden vechten.

Hopelijk hebben onze matadoren hun lesje geleerd en nemen ze hier iets van mee naar onze volgende wedstrijd, tegen onze buren uit Itteren. Tijdens onze bekerwedstrijd tegen IBC hebben we ruim kunnen winnen, maar ze zullen zeker op revanche uit zijn.
Aan onze krijgers de taak om ze ook dit keer te verslaan.

We zullen het zaterdag a.s. zien. Aftrap is al om 09.30 uur op het echte gras van Itteren…….