RKUVC - VV Bunde 2-0

RKUVC Veteranen

VV Bunde Veteranen

5 november 2022 16:00

De groen witte brigade van Bunde dient vandaag een kort ritje de kruisberg op te maken om tegen het altijd lastige RKUVC aan te treden.

Niet alleen bij de carriere van de meeste spelers maar ook in de praktijk heeft de herfst langzaam zijn intrede gedaan. Dit maakt dat gezien het weerstype en de blessuregevoeligheid van sommigen een greep uit de vijver van aanstormende talenten is gedaan en we met maar liefst 16 spelers opgepropt in het kleedlokaal het harnas aan konden trekken. Zoals gezegd spelen slepende blessures bij een aantal spelers helaas mee en coach Marc en Andre kiezen er voor om hen te laten beginnen en frisse spelers achter de hand te houden voor een later tijdstip. Gevaarlijkste man bij RKUVC is de watervlugge spits die als aanspeelpunt en kaatser fungeert waarbij snelle jongens over de vleugels menig maal gelanceerd worden. Zelfs een klassieke rugby tackle van Math kan deze mannen niet stuiten en Bunde heeft het dus lastig. Het duurt dan ook niet lang voor dat er tegen een 2-0 achterstand aangekeken wordt. Na pakweg een slecht eerste half uur begint Bunde dan wat beter en rustiger te voetballen en worden de eerste speldenprikjes uitgedeeld waarbij helaas een 3 meter lange keeper een vreselijk sta in de weg is. In de rust worden de glazen mannen  Wim,Justin en Marc vervangen en ook Joseph mag zijn rust gaan nemen. Met Barry/Pascal/Edwin/Jorg en Kenneth als frisse spelers wort er beter gevoetbald de tweede helft maar slaagt Bunde er niet in om de zwart/witte muur te slechten. Met de intredende schemering komt Bunde zelfs nog een paar keer goed weg bij vlijmscherpe counters van RKUVC en blijft de 2-0 op het bord staan.

Volgende week geen wedstrijd maar een gezellig uitstapje waardoor een aantal jongens wellicht kunnen herstellen van kleine blessures en de laatste 3 wedstrijden van 2022 mee kunnen doen.