Bunde – Doenrade 2 - 3

6241EK
BUNDE
tel. 043-3646253

Neerbeek kreeg de mannen in deze vakantieperiode niet bij mekaar, maar gelukkig hadden we Doenrade nog kunnen regelen. Doonder, een nieuwe en onbekende tegenstander. Bunde kreeg de mannen trouwens ook niet bij mekaar, maar gelukkig hebben we een aantal voetbalkameraden die ons (weer) wilden uithelpen. Echt super mannen. Top!

Onze eerste wedstrijd na de zomerstop was er trouwens een die je absoluut niet had willen missen! D’r zaten een paar juweeltjes in en het was tot de laatste minuut spannend. Heerlijke wedstrijd. Beide ploegen waren aan mekaar gewaagd. Doenrade kwam voor de rust op een 0-2 voorsprong. Wij misten diverse kansen en in plaats dat wij de score openden deed Doenrade dat na een snelle counter. Een doelpunt van ons werd wegens buitenspel en gebrek aan de VAR afgekeurd. Marcel Snouck schoof de bal tegen het net na een ‘tik hem er maar in’ voorzet van onze onvermoeibare Bram Vos. Kort daarna kwamen wat juweeltjes. Eerst was er een prachtbal van eigen helft, over onze keeper heen, die nog van de lat terugkwam. Maar even later deed diezelfde speler het misschien nog wel mooier. Met een geweldige volley liet hij Gaston Spronken kansloos. Guy van den Boorn, waar kan hij niet spelen?, was nog het dichts bij onze eerste treffer van het nieuwe seizoen. Zijn schot van buiten de zestien werd knap gered door de keeper, en via de paal en het hoofd van de keeper ging de bal weer terug het veld in. Pech.

Enkele spelers van Doenrade, waaronder die eerdere hele goeie, moesten in de rust naar Fortuna toe. Dat bleek wel een aderlating. We werden sterker en sterker en Doenrade moest nu alle zeilen bijzetten om ons op de nul te houden. Na een kwartier in de tweede helft kwam dan onze openingstreffen van het seizoen. Guy van den Boorn rondde een goede aanval knap af. Met een hard en geplaatst schot van een meter of twintig schoot hij de 1-2 binnen. We wilden meer en in de drinkpauze zette coach Marc Thijssen iedereen nog eens op scherp. Alles op de aanval, 4-3-3, en op naar de 2-2! Een open deur werd echter vergeten. Alles op de aanval wil niet zeggen dat er niets overblijft om te verdedigen. En ja hoor. Doenrade mocht het bal openen na de drinkpauze en meteen was het 1-3. Weer een juweeltje. Gaston was kansloos op het prachtige afstandschot. De speler werd totaal niet gehinderd, op die afstand van het doel normaal geen probleem, maar toevallig waren er twee spelers van Doenrade die een perfecte trap hadden. Die ene was weg, die andere waren we dus vergeten… Dat was even flink balen. Vol goede moed zetten we er weer onze schouders onder. Kansen waren er voldoende maar verder dan de 2-3 door Wim Vrancken kwamen we helaas niet. Zelfs Doenrade zei dat we meer verdiend hadden. Maar alleen de doelpunten tellen. En het was ook de eerste wedstrijd dus dat niet alles goed ging hoorde er natuurlijk bij.

Beide ploegen waren het over een ding eens. Dit was een heerlijke, spannende en sportieve wedstrijd. Na de wedstrijd wonnen we de derde helft glansrijk. En voor het eerst was er ook een vierde helft. Afrekenen, de deur uit, honderd meter lopen, verslaggever met hond tegenkomen, en dan terug om weer ene te drinken met de bijna jarige kantinebeheerder Peter Koevoets. Erg leuk, erg gezellig. Peter van harte namens alle veteranen!