Bunde MO17-1 boekt 2e overwinning op rij

6241EK
BUNDE
tel. 043-3646253

Vandaag hebben wij onze voorlaatste thuiswedstrijd tegen ST Someren/NWC MO17-1.  Het weer is 200% anders dan de week ervoor, toen kon je in je t-shirt langs de kant staan, vandaag is een winterjas een vereiste.

Na een korte wariming up, ivm de kou, werd er om 13:30 uur afgetrapt. Bunde was direct aanwezig en zette de tegenstander goed onder de druk. doordat wij vroeg druk zette wist de tegenstander zich soms geen raad en leed ook veel balverlies. het spelde speelde zich dan ook nagenoeg de gehele wedstrijd op de helft van de tegenstander af. Bunde kreeg weer redelijk veel kansjes, maar ook nu verzuimde zij zich hiervoor te belonen, ook stond de keeper vaak goed in de weg. Het duurde tot de 26e minuut alvorens de score geopend werd. Madison rond een mooie voorzet mooi af 1 - 0. Bunde bleef aanvallen, maar liep constant tegen een muur van verdedigers aan. Bij Bunde ging alles door het midden en, zoals gezegd, daar was het ontzenttend druk en dus ook geen doorkomen aan. De rust werd dan ook ,et een 1 - 0 stand bereikt.

In de rust hebben wij dan ook aangegeven dat zij meer over de zijkanten moesten gaan spelen zodat het spel open getrokken zou worden. Helaas werd ons advies niet echt opgevolgd en werd er toch nog heel veel door het midden gespeeld. Het was dat de tegenstander wat meer risico's moest gaan nemen waardoor er bij ons wat meer ruimte ontstond. In de 55e minuut was het wederom Madison, die een solo van pakweg 25 meter mooi deed afronden, 2 - 0. Nu was de ban gebroken en kreeg Bunde nog meer ruimte. Het was weer Madison die, na een mooie pass van Eefje, de 3 - 0 aantekende. 2 minuten later ronde milou een mooie solo ook moot af, 4 - 0. De laatste goal werd door Meike gemaakt, in 1e instantrie schoot zij tegen de keeper aan, waarna zij de bal alsnog in het doel kon lopen, 5 - 0. Dit was tevens de eindstand.

De meiden hebben wederom een leuke pot voetbal laten zien en hadden de tegenstander goed in de tang. De tegenstander heeft 2 kansjes gehad en die waren ook nog beide diep in de 2e helft.

Klasse meiden, ga zo door.

De meiden die hebben gespeeld zijn:
Chelsey, Romy, Isa A, Isa K, Philomene, Esri, Milou, Nika, Avesta, Madison, Noa, Kiki, Meike, Isa P., Eefje, Giada en Karin

Afwezig:
Aniek en Linn