MO17-1 verliest ondanks goede wedstrijd

Baldessenweg 1 C
6034RN
NEDERWEERT-EIND

Vandaag uit naar Eindse Boys/Merefeldia MO17-1, in Nederweert-Eind.

De meiden waren goed gehumeurd en hadden er zin in. Chelsey kreeg haar vuurdoop in het doel, zij gaat het seizoen afmaken als keeper, omdat onze beide keepers gedurende het seizoen zijn afgehaakt, klasse Chelsey en veel succes.

De eerste 10 minuten van de 1e helft waren overduidelijk boor Bunde, daarna kreeg de tegenstander steeds meer de overhand. Bunde had het moeilijk maar werkte zich te pletter, zoals gezegd werd de tegenstander steeds sterken, zij zijn niet voor niets in de 1e competitie helft bovenaan geeindigd in de 1e klasse. Hun verdediging stond goed en waren ontzettend snel, onze aanvallers kregen dan in de 1e helft ook geen enkele kans om maar eens op de keeper af te gaan. Ondanks dat de tegenstander een veldoverwicht had kregen ook zij geen kansen om de score te openen. Het was dan ook een scrimmage n de 38e minuut die de score deed openen, helaas voor ons voor de tegenstander, 1 - 0, tevens de ruststand.

Er was nog niets gespeeld, onze kansen zouden nog wel komen.

De 2e helft ging constant op en neer, Bunde zat meer in de wedstrijd, in ieder geval beter dan de 1e helft. Er kwamen ook wat meer kansjes, maar zoals gezegd liep de verdediging van de tegenstander alle gaatjes dicht, waardoor wij toch nog steeds geen grote kans hebben gerkegen.
Ook nu kwam de 1e echte grote kans pas diep in de 2e helft, wederom voor de tegenstander. De tegenstander ging in het strafschop gebied over de knie van één van onze verdedigers en de scheids floot resoluut voor een strafschap, deze werd helaas benut 2 - 0. Gelukkig lieten de meiden niet de koppen hangen en bleven proberen. in de 79e minuut zette Madison goed door in het strafschop gebied van de tegenstander en gaf een mooit voorzet op maat, die door Milou mooi weg ingetikt, 2 - 1. Nu zette Bunde alles op alles om de verdiende gelijkmaker te scoren. Maar doordat er bij ons gaten vielen kreeg de tegenstander meer ruimte voorin en uit één van de weinige uitgespeelde kansen schoten zij mooi in de hoek de 3 - 1 in, dit was tevens de eindstand.

De teleurstelling na afloop was groot, de meiden hebben alles gegeven om er nog een gelijkspel uit te halen, helaas niet gelukt. Het was een zeer leuke, sportieve en leerzame potvoetbal, indien wij zo blijven voetballen dan komen de puntjes wel.

Dames klasse gespeeld, wij zijn trots op jullie

De meiden die hebben gespeeld zijn:
Chelsey, Romy, Isa A, Isa K, Philomene, Esri, Milou, Nika, Avesta, Madison, Noa, Kiki, Giada, Karen, Meike en Eefje

Afwezig:
Lisa, Linn, Isa P.