Bunde MO17-1 verliest van concurrent

6245AC
EIJSDEN
tel. 043-4092770

Vandaag uit naar Eijsden, spelen tegen DVC MO17-1. Dit zijn altijd leuke gelijk opgaande wedstrijden, die beide teams kan winnen. DVC staat samen met ons nog ongeslagen bovenaan.

Vol goede moed en met veel zin 'reizen' wij af naar Eijsden. De meiden hebben er allemaal veel zin in en de meeste hebben ook kriebels in de buik.
Voor aanvang van de wedstrijd wordt er eerst één minuut stil gestaan bij het overlijden van een jongen uit Eijsden die bij een aantal meiden van DVC in de klas zat.

De tegenstander ging voortvarend van start en zette Bunde direct vast, Bunde kom hier niet echt een antwoord op geven en hierdoor had de tegenstander dus ook de veel meer balbezit. Tot echte kansen leidde dit overigens niet. Het was dan ook een corner die achterin bij Bunde niet goed werd weggewerkt en in een scrimmage helaas in eigen doel werd geschoten, 1 - 0. Het is alsof er nu een knop omging bij Bunde, want vanaf dit moment kwamen wij steeds beter in de wedstrijd te zitten, er werd wel nog veel balverlies geleden, maar het begon ergens op te lijken. Er werden in ieder geval meer duels gewonnen en meer de aanval gezocht. In de 40e minuut leverde goed doorzetten van Guusje haar de bal op, die zij prachtig naar Madison doortikte, deze schoot de bal netjes langs de keeper, 1 - 1, dit was tevens de ruststand.

In de rust hebben wij de meiden toegesproken en ook gezegd om wat meer rust aan de bal te bewaren.

Bunde probeerder in de 2e helft de lijn van het eind van de 1e helft door te trekken, dit lukt op sommige momenten goed. De scheidsrechter begon nu vaker voor hele kleine overtredingtjes tegen ons te fluiten, zo ook in de 14e minuut. De vrije trap werd mooi ingeschoten, 2 - 1. Gelukkig konden wij direct wat terug doen, in de 1e de beste aanval gaf Romy een mooie pass op Madison en deze maakte deze kans ook weer mooi af, 2 - 2. Echter was het toch weer DVC dat in de 20e minuut doel trof, door een afstandschot, 3 - 2. Bunde zette nu alles op alles om de gelijkmaker te forceren, de laatste 10 minuten werd er van 4-4-2 overgeschakeld naar 3-4-3, maar echte kansen hebben wij niet meer gekregen, de eindstand was dan ook 3 - 2. De tegenstander vierde deze overwinning op het veld en Bunde droop met de staart tussen de benen af. De teleurstelling was heel groot en het heeft ook even geduurd voordat dit weg was.

Meiden, helaas waar wij vandaag de verliezer, maar jullie hebben gevochten als tijgers. De competitie is nog niet klaar, wij moeten gewoon blijven voetballen en wie weet maakt DVC nog een misstap.

De meiden die tegen DVC MO17-1 hebben gespeeld zijn:
Gwen, Romy, Isa A, Isa K, Esri, Isa P, Giada, Milou, Nika, Avesta, Madison, Philomene, Karen, Noa, Kiki, Linn en Guusje

Afwezig:
Chelsey, Lisa, Eefje