12-09-2020 Veteranen Bunde – Veteranen RKASV 2-2

VV Bunde Veteranen

RKASV Veteranen

12 september 2020 17:00

Eindelijk was het dan zo ver. Na een Corona-pauze van 6 maanden stond op 12 september 2020 voor de veteranen van Bunde de eerste wedstrijd van het nieuwe seizoen op het programma. RKASV uit Amby kwam op bezoek. Toevallig was deze tegenstander een van de laatste ploegen waar tegen was gespeeld in het pre-corona tijdperk. Toen werd er een kansloze 2-0 nederlaag geleden. Dit was de kans om revanche te nemen. Een deel van de veteranen had de zomer doorgetraind. De mannen uit Amby hadden in de week voor de wedstrijd pas hun eerste training gehad. Er was dus goede hoop dat de wedstrijd op conditie gewonnen kon worden.

De weergoden waren de spelers gunstig gezind. De temperatuur was aangenaam en er stond een heerlijk zonnetje. Vaste scheidsrechter Jo was niet aanwezig maar gelukkig was Erik bereid om de fluit van hem over te nemen. Coach Andre was ook niet aanwezig. Marc had zijn taak overgenomen.

Amby nam direct het initiatief in de wedstrijd. Met een voor veteranen moordend tempo bestookten ze met veel positiewisselingen de verdediging van Bunde, maar kansen werden niet gecreëerd. De spelers van Bunde moesten door het tempo wel naar adem happen. Al snel bleek dat Amby zich had verkeken op hun eigen conditie en na een minuut of vijftien werden ze moe en kon Bunde het initiatief naar zich toe trekken. Er werden een aantal kansen gecreëerd, maar die werden of van dichtbij overgetrapt, of de keeper van Amby wist bekwaam te redden. Vier minuten voor de pauze was het dan toch prijs. Een schot van Robin werd nog gekeerd door de keeper maar Berry wist de rebound in het net te werken. 1-0.

In de tweede helft werden verse krachten in het veld gebracht en de hoop bestond dat de voorsprong snel uitgebreid kon worden. Dit gebeurde ook. Phillipe wist na een paar minuten Robin te vinden en deze kon de bal rustig voorbij de keeper plaatsen. 2-0. Direct vanuit de aftrap kon Amby echter via een lange bal achter de verdediging tegenscoren. 2-1. Even was er paniek achterin en Amby kon direct na weer een lange bal de 2-2 binnentikken. Hierna kon Bunde de controle weer terugnemen. Aanval na aanval werd op de verdediging van Amby gestuurd. Amby kon alleen nog achter de bal aanlopen en had conditioneel duidelijk een probleem. Veel aanvallen stierven echter in schoonheid, omdat er gekozen werd voor een extra pass in plaats van een schot op doel. Toch werden er nog een aantal kansen gecreëerd. Van dichtbij werden weer ballen wild overgeschoten. Kort voor tijd leek dan toch de verdiende 3-2 te vallen. Barry schoot de bal van buiten de 16 richting de verre kruising. Iedereen telde de goal al. De spelers van Amby bogen hun hoofd al. Echter, de keeper van Amby wist tot grote frustratie en verbazing van alle spelers van Bunde met een prachtige krachtinspanning de bal uit de kruising te tikken. Kort hierna floot Erik voor de laatste keer, waarna bij Peter de derde helft kon beginnen.

Komende zaterdag thuis tegen de veteranen van Jekerdal 1.